۱۰ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۵۵

آذربایجان غربی غرق سرور و شادی میلاد پیامبر اکرم(ص)

آذربایجان غربی غرق سرور و شادی میلاد پیامبر اکرم(ص)

ارومیه - خبرگزاری مهر: جشن های میلاد مسعود پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در هزار مسجد و هیئت مذهبی و نیز جای جای آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر،تمامی شهرهای آذربایجان غربی در شب میلاد دو نور مشحون از سرور و شادمانی بود و از اولین دقایق صبح سه شنه ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) را جشن گرفته اند.

مردم استان با برگزاری مراسم مولود خوانی و مدیحه سرایی در مناقب و فضایل پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد (ص) و رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق (ع)، قرائت دعای زیارت ازبعید بار دیگر عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادندو

مهربانی و ظلم ستیزی دو خصیصه بارز پیامبر اعظم است

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در جشن بزرگ میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) با اشاره به ذکر گوشه هایی از زندگی حضرت محمد(ص) گفت: مهربانی و ظلم ستیزی دو خصیصه بارز پیامبر اعظم به شمار می رود.

سردار یحیی شرفی با بیان اینکه پیامبر اعظم الگوی امانت داری ، مهربانی و ظلم ستیزی بود افزود: این شخصیت بزرگ در دوران جاهلیت که به دور از آداب انسانی و جوانمردی بود توانست به رغم تمامی کاستی ها لقب محمد امین را در بین مردم آن دیار کسب کند.

وی به خصایص والای پیامبراکرم اشاره کرد و گفت: پیامبر ما پیامبر مهربانی و محبت و برادری است و ما مسلمانان باید خصایص و ویژگی های اخلاقی این پیامبر بزرگ الهی راروشنی بخش راه خود قرار دهیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در بخش دیگری با گرامیداشت ایام الله دهه فجر افزود: در اصلاح جامعه دوران جاهلیت توسط حضرت محمد مصطفی (ص) و اصلاح نظام طاغوتی ایران توسط حضرت امام (ره) مشابهت های فراوانی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رسول اکرم(ص) در دوران جاهلیت توانست دین مبین اسلام را در جامعه حاکم سازد و مردم را از نابودی و تباهی نجات دهد اظهار داشت: امام خمینی (ره) نیز با شکست رژیم شاهنشاهی و بیرون راندن استکبار و مروجان فرهنگ مبتذل غربی حکومت اسلامی را در ایران پایه گذاری و قدرت و عظمت اسلام و انقلاب اسلامی را به جهان نشان داد.

اتحاد و همبستگی ضرورت اجتناب ناپذیرجامعه امروزی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ص) گفت: این آیین ها با هدف توسعه و تعمیق وحدت طراحی شده اند که طی آن برادران شیعه و سنی در زادروز فخر عالم شریت در کنار هم، ضمن برگزاری آیین های جشن و سرور بار دیگر بر ضرورت اتحاد بین مسلمانان تاکید خواهند کرد.

حجت الاسلام سید محمد فخری افزود: هفته وحدت میثاق دوباره مسلمانان با هم برای صیانت از میراث بزرگ پیامبر عظیم الشان اسلام است.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام متعلق به تمام بشریت است و معجزه جاوید او روشنی بخش زندگی انسانهاست گفت: اتحاد و همبستگی ضرورت اجتناب ناپذیرجامعه امروزی است و تمسک به این مقوله مهم موجب موفقیت مسلمانان خواهد شد .

امروز همچنین هیئت های مذهبی و هیئت امنای مساجد در طول امروز با برگزاری آیین های جشن و سرور ، زیارت ازبعید رسول اکرم (ص) و مجالس قرآنی یاد و خاطره ولادت نورانی منجی عالم بشریت را گرامی خواهند داشت.

اقشار مختلف مردم مومن و خداجوی شیعه و سنی شهرهای تکاب، میاندوآب، شاهیندژ، اشنویه، نقده، ‌پیرانشهر، سردشت، بوکان و مهاباد نیز با برگزاری آیین ها و مجلس جشن و سرور عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت ابراز کردند.

به همین مناسبت دیشب و امروز در شهرها، بخش ها و روستاهای این منطقه مجالس جشن و مولودی خوانی برپاست و مردم این خطه با پخش نقل و شیرینی این روز بزرگ را گرامی داشتند.

ماه ربیع الاول به ویژه ایام ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام در میان مردم شیعه و اهل سنت که سالیان سال است در کنار هم با صمیمیت و مهربانی زندگی می کنند، از ویژگی و اهمیت خاصی برخوردار است.

کد خبر 1803286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha