۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۸:۵۸

کم‌کاری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس گناه بزرگی است

کم‌کاری در انتقال ارزش‌های دفاع مقدس گناه بزرگی است

بوشهر - خبرگزاری مهر: تاکید استاندار بوشهر بر لزوم تلاش همگانی برای انتقال ارزش های دفاع مقدس، برگزاری رزمایش 20هزار نفری بسیجیان به مدت سه روز و 124 گلزار شهدا در استان بوشهر عنوان خبرهای کوتاه استان بوشهر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، استاندار بوشهر گفت: سهل‎انگاری و کم کاری در انتقال ارزش‎های رزمندگان دفاع مقدس گناه بزرگی است و اگر خطری در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را تهدید می‎کند نشان دهنده عدم انتقال صحیح ارزش‎ها و رشادت‎های رزمندگان دفاع مقدس به نسل فعلی است.

فریدون حسنوند در نشست هنرمندان 23نفر+آن یک نفر با بیان اینکه انتقال معنویت دوران دفاع مقدس به نسل جوان یک ارزش ماندگار است گفت: حماسه بزرگ هشت سال دفاع مقدس باید به عنوان میراثی گرانسنگ در ذهن ملت ایران باقی و از آفت تحریف مصون بماند.

وی تاکید کرد: تنها در این صورت است که آیندگان و کسانی که دوران پرافتخار دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، با هنرمندی هنرمندان می‌توانند این میراث را  در منظر دیدگان قرار دهند.

هویت تاریخی استان بوشهر ناشناخته مانده است

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: بدلیل ناشناخته ماندن هویت تاریخی و ظرفیت های میراثی آن ،استان بوشهر با ظرفیت های نفت، گاز، پتروشیمی، عسلویه و نیروگاه اتمی می شناسند.

شاپور رستمی در نشست اعضای شورای بافت تاریخی استان با اشاره به اینکه پتانسیل های تاریخی استان ناشناخته مانده، گفت:اکنون این استان به عنوان نفت،گاز،عسلویه و نیروگاه اتمی می شناسند و هویت تاریخی و میراثی آن مجهول مانده است.

وی اطلاع رسانی و معرفی توانمندیهای تاریخی استان وظیفه مهم مسئولان ذیربط دانست و تاکید کرد: استان بوشهر در ابعاد مهم تاریخی دارای آثار گرانبها و تاریخی مهم است  که باید از ظرفیت صداوسیما برای معرفی این توانمندی استفاده کرد.

معاون امور عمرانی استاندار چهار محل قدیمی بوشهر را یکی از مکانهای مهم در نشان دادن هویت تاریخی این شهر دانست و گفت: مکانهای چهار محله قدیمی بوشهر بعنوان یک هویت باید باقی بماند و لازم است در حفظ و نگه داری آن بیش از پیش بکوشیم.

کاهش آسیب ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در شرایط کنونی اجتناب ناپذیر است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: کاهش آسیب‌ها ومعضلات اجتماعی و فرهنگی یک ضرورت است و درجهت رفع آن باید راهکارهای جدی اتخاذ شود.

 محمد حسن پرآور در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان افزود: انضباط اجتماعی و ترویج قانون گرایی در جامعه در راستای کاهش آسیب‌ها است و باعث ارتقاء امنیت اجتماعی است.

وی گفت: مباحث اجتماعی به دلیل اهمیت خاص خود نیاز به بررسی کارشناسی و پیگیری مدون دارند ودر این زمینه پژوهشگران در عرصه آسیب‌های اجتماعی می‌توانند با ارائه طرح‌ها و راهکارهای قابل اجرا در زمینه شناسایی و کنترل آسیب‌ها و کاهش آن موثر و نقش آفرین باشند.

پروژه‌های عمرانی روستای چارک شتاب می‌گیرد

استاندار بوشهر گفت: تمام پروژه های در دست اجرای در روستای چارک تا پایان هفته جاری باید به اتمام برسد. طرح هادی روستای چارک 4 کیلومتر ان اجرا شده که شامل زیرسازی، بیس و پیاده روسازی و آسفالت است.

فریدون حسنوند افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه 50 درصد است که دستگاه‌های اذیربط در اتمام پروژه تا پایان هفته همت گمارند. تمام پروژه‌های عمرانی این روستا شامل روشنایی معابر، گاز، آب، فضای سبز و چمن مصنوعی باید تا پایان هفته جاری به اتمام برسد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با معاونین و فرمانداران استان مقرر شد بیش از 20 روستا در سطح استان تمام طرح‌های عمرانی آن شامل طرح هادی، آب، برق و گاز، چمن مصنوعی و پارک محله‌ای و ... اجرا شود.

ایجاد فضای فرهنگی و مذهبی در گلزار شهدا

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: ایجاد یک فضای فرهنگی و مذهبی در گلزار شهدا وظیفه مسئولان است.
 شاپور رستمی در نشست ساماندهی گلزار شهدا اظهار داشت: گلزار شهدا باید طوری طراحی شود که ضمن فراهم کردن زمینه حضور مردم در این مکان‌های مقدس، بیداری نسل جوان جامعه و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت  پیام آن باشد.

وی تاکید کرد: کار برای شهدا فضیلت بسیار بالایی دارد وعلاوه بر داشتن اجر معنوی، قطعا مورد توجه شهدا نیز قرار خواهیم گرفت.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ایجاد دبیرخانه فعال ویژه ساماندهی گلزار شهدا یک ضرورت دانست و گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به یک دبیرخانه فعال است که بتواند امور را پیگیری کند.

124گلزار شهدا در استان بوشهر ساماندهی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: 124 گلزار با یک‌ هزار و 690 مزار تاکنون ساماندهی شده و امسال نیز 27 گلزار با 137 مزار ساماندهی شده است.

محمد حاجی زاده تصریح کرد: 124  گلزار با یک‌هزار و 690 مزار تاکنون ساماندهی شده و امسال نیز 27 گلزار با 137 مزار ساماندهی شده است.

مدیرکل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر نیز گفت: 73 شهید گمنام در استان دفن شده‌اند که 16شهید در گلزار شهدا و57 شهید در مکان‌های دیگر دفن شده‌اند.

احمد موحد با بیان اینکه استان بوشهر جز استان‌های اول در ساخت و ساز و ساماندهی حرم شهدای گمنام است، افزود: برای ساماندهی و ایجاد نمازخانه در کنار حرم شهدای گمنام نیاز به کمک دستگاه‌های مسئول هستیم.

رزمایش 20هزار نفری بسیجیان به مدت سه روز برگزار می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: این رزمایش با حضور گسترده بسیجیان استان بوشهر به مدت سه شبانه‌روز در منطقه عمومی شهر چغادک برگزار می‌شود.

شاهپور رستمی در نشست هماهنگی برگزاری رزمایش 20 هزار نفری بسیج اظهار داشت:  این رزمایش از 25بهمن به مدت سه شبانه روز در منطقه عمومی چغادک در گسترده ای به مساحت 15هکتار برگزار می‌شود ودر آن بیش از 20هزار نفرنیروی بسیجی شرکت دارد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این رزمایش بیان داشت: حفظ و انسجام بسیجیان استان در راستای ارتقای آمادگی رزمی آنان و بازدارنگی با توجه به شرایط مرزی استان بوشهر را می‌توان به عنوان مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش عنوان کرد.

کد خبر 1807906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha