۱۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۳۹

به مناسبت دهه فجر/

همایش حجاب و عفاف در بیجار برگزار شد

همایش حجاب و عفاف در بیجار برگزار شد

بیجار - خبرگزاری مهر: همایش حجاب و عفاف با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم به ویزه بانوان در تالار شهید رجایی بیجار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خورشیدی ظهر سه شنبه در همایش حجاب و عفاف و امر به‌ معروف و نهی ‌از‌ منکر که در تالار شهید رجایی بیجار برگزار شد، ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت:حجاب و عفاف برای انسان یک امر فطری است و همین حجاب باعث رسیدن زن به کمال می شود.

وی افزود: یکی از ویژگی های یک جامعه دیندار حیا و عفت است و هرگاه در جامعه حیا رخت بر بندد و عفت لگد کوب شود دین نیز در آن جامعه از بین می رود.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار ادامه داد: کرامت زن مسلمان به حفظ حجاب و عفاف است چرا که حجاب تکلیفی از جانب پروردگار است.

حجت الاسلام خورشیدی به تلاش دشمنان برای از بین بردن حجاب و عفاف اشاره کرد و یادآور شد: امروز دشمنان با ترویج بی حجابی در صدد دور ‌کردن زنان و دختران از عفت و پاکدامنی و ترغیب آنها به بی قیدی در جامعه اسلامی هستند.

وی بیان کرد: دشمنان با هدف درهم شکستن حرمت و کرامت زن در جامعه ایرانی طرحی نو در پیش گرفته تا از این طریق جامعه را به انحراف بکشانند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار، حضرت فاطمه (س) رابه عنوان برترین الگوی شایسته برای زنان و دختران معرفی کرد و گفت: حضرت فاطمه (س) درسخن، معلم حجاب و در رفتار، اسوه عفاف بود، دختران و زنان ایرانی همچون سایر جوامع اسلامی حضرت فاطمه (س) را به‌عنوان الگوی شاخص و سرمشق خود در همه زمینه ها قرار می دهند.

حجت الاسلام خورشیدی افزود: حجاب در اسلام نوعی مصونیت بخشی است نه محدودیت چرا که زنان با آزادی کامل می توانند در عرصه های مختلف حضور داشته باشند.

وی به وصایای شهدا درباره حفظ حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: شهدا در وصیت نامه های خود حجاب را کوبنده تر از خون سرخ خود دانسته اند و زنان و دختران اکنون موظف هستند برای پاسداری از خون شهدا عفت و حجاب اسلامی را رعایت کنند.

در ادامه این همایش مدیر آموزش و پرورش بیجار با تبریک ایام دهه فجر بیان کرد: حجاب در اسلام نوعی مصونیت بخشی است نه محدودیت چرا که زنان با آزادی کامل می توانند در عرصه های مختلف حضور داشته باشند.

محسن لطف الهی دختران را مادران آینده و مربیان تربیتی نسل های بعدی انقلاب اسلامی ایران و طلایه داران حجاب دانست و آنان را به پاکدامنی ترغیب کرد و ادامه داد: مربیان و معلمان پرورش دهنده دختران در مدارس هستند و موظف اند نکات و راه های درست زیستن و با حجب و حیا بودن را به دانش آموزان خود بیاموزند.

وی در پایان به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: در توصیه های راهگشا و موثر رهبر معظم انقلاب بر حضور مفید زنان در همه صحنه ها تاکید شده و جمهوری اسلامی طی سالیان گذشته حضور زنان در مقاطع مختلف را تقویت کرده است.

کد خبر 1809652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha