۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۴۰

نشان طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده اول اسفند اهدا می‌شود

نشان طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده اول اسفند اهدا می‌شود

آیین اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده به بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان سال 1390 اول اسفند همزمان با سالروز میلاد امام حسن عسگری(ع) در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مژگان امجد مدیر فروشگاه مرکزی شهر کتاب با اعلام این خبر گفت: دراین مراسم علاوه براهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده، ازدوتن از چهره‌های موثر و پیشکسوت کتاب کودک و نوجوان ایران تقدیر می‌شود.

وی افزود: پس ازاهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای لاک‌پشت پرنده، جشن امضای کتاب‌های کودک و نوجوان راهیافته به فهرست پنجم لاک‌پشت پرنده با حضور نویسندگان، مترجمان و تصویرگران کتاب‌های برگزیده، برگزارخواهد شد.

محمود برآبادی سخنگوی داوران لاک‌پشت پرنده نیزدرباره این مراسم گفت: این اولین دوره اهدای جایزه سالانه لاک‌پشت پرنده است که درآن نشان‌های طلایی و نقره‌ای به بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان اهدامی‌شود. همزمان با اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای، معیار‌ها واصول لاک‌پشت پرنده نیز اعلام می‌شود.

برآبادی افزود: پیش ازاین معیارهای کلی و شیوه‌نامه راهیابی کتاب‌ها به این فهرست درمجله پژوهشنامه و سایت آن منتشرمی‌شد، اماپس از برگزاری نخستین جشن امضای لاک‌پشت پرنده، داوران با در نظر گرفتن دیدگاه‌های نویسندگان و مترجمان و منتقدان، متن معیار‌ها را کامل‌تر کردند و در برخی از موارد نیز تغییراتی به وجود آوردند که همزمان با اهدای نشان‌های طلایی و نقره‌ای اعلام خواهد شد.

برآبادی درباره بخش تقدیرازپیشکسوتان وچهره‌های موثرنیز گفت:هرسال در کنار اهدای جایزه به نویسندگان و مترجمان بهترین کتاب‌های کودک ونوجوان، ازیک یا دو نفراز چهره‌های موثر یا پیشکسوت کتاب کودک ونوجوان هم تقدیرمی‌شود. امسال بیش از ۱۰ نفر در فهرست تقدیر پیشنهاد شدند که داوران پس ازبحث و گفتگوها تصمیم گرفتند از دو چهره برجسته و موثر تقدیرکنند.
 

کد خبر 1810047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha