۱۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۸:۴۳

خدادوست:

آموزش قرآن در دوران کودکی باید مورد توجه والدین قرار گیرد

آموزش قرآن در دوران کودکی باید مورد توجه والدین قرار گیرد

ارومیه - خبرگزاری مهر: مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی بر ضرورت آموزش قرآن و مفاهیم آن از دوران کودکی در خانواده ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، راضیه خدادوست عصر چهارشنبه در آیین پایانی جشنواره قرآنی مهدهای کودک ارومیه افزود: یکی از نکاتی که در آموزش قرآن در دوران کودکی باید مورد تامل قرار گیرد توجه به ویژگی های کودک و استفاده از قالب های مورد علاقه کودک نظیر بازی، کاردستی، شعر و قصه و .... در آموزش است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف والدین در قبال کودکان آموزش قرآن و مفاهیم آن است اظهارداشت: حضرت علی (ع) در مقام شمردن حقوق فرزندان بر پدران خویش در کنار انتخاب نام نیک برای فرزند و تربیت شایسته او ، به تعلیم قرآن اشاره می کند.

خدادوست به اهمیت آموزش قرآن به کودکان تاکید و عنوان کرد: نگرش قرآنى به زندگى و خانواده و داشتن نظام اندیشه مى تواند کودک را نظام مند کند و گفتن داستانهایى از نظم ونظام مى تواند کودک را با نگرش منظم به زندگى آشنا سازد.

وی حضور قرآن در بطن جامعه را یکی از دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی از جمله موضوعات مغفولی که بسیار برجسته در بطن اجتماع نمود یافت قرآن و آموزه های آن است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی همچنین از تلاشهای مربیان در اهتمام به آموزش قرآن و آموزه های آن به کودکان تقدیر و تقویت و استمرار این گونه فعالیتها را از جمله رویکردها و اولویتهای بهزیستی برشمرد.

در پایان این جشنواره قرآنی که با حضور مدیرکل و معاون امور اجتماعی و جمعی از کارکنان بهزیستی استان و خانواده ها و مربیان کودکان در محل نمازخانه بهزیستی ارومیه ترتیب یافت با حضور راضیه خدادوست از کودکان شرکت کننده در این جشنواره با اهدای جوایزی تقدیر شد.

کد خبر 1810860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha