۱۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۵۹

کمالوندی مطرح کرد:

عصبانیت صهیونیستها از توافقات پرونده "آمیا"/ نگاه ایدئولوژیک دیپلماسی ایران

عصبانیت صهیونیستها از توافقات پرونده "آمیا"/ نگاه ایدئولوژیک دیپلماسی ایران

بندرعباس - خبرگزاری مهر: معاون اداری و مالی وزارت امورخارجه گفت: در حال حاضر با تلاش دیپلمات های ایرانی پرونده "آمیا" به درستی بررسی شده و توافقاتی نیز صورت گرفته که این مسئله موجب عصبانیت صهیونیست ها شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز کمالوندی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینکه سیاست خارجی در تمامی حوزه های داخلی کشورها موثر است، اظهار داشت: مسائل مربوط به امنیت، اقتصاد و هویت کشورها از جمله مسائل بسیار مهم و اولویت دار برای هر کشوری محسوب می شود که سیاست خارجی در این موضوعات بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و سیاسی بسیار حساس جمهوری اسلامی ایران در جهان، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسائل ایدئولوژیک نیز به سیاست خارجی کشورمان افزوده شد و علاوه بر نگاهی واقع گرایانه، نگاهی آرمان گرایانه نیز در سیاست خارجی کشور به وجود آمد که این مسئله گستردگی بیشتر کار دیپلمات های ایران را در پی داشت.

معاون اداری و مالی وزارت امورخارجه دیپلماسی را راه رسیدن به اهداف سیاست خارجه کشورها دانست و افزود: دیپلماسی کشورهای سلطه طلب از نوع تهدید و زور است اما در نقطه مقابل آن سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که براساس نگاهی ارزشی و بر پایه نگاه محبت آمیز نسبت به سایر کشورها پایه ریزی شده است.

کمالوندی در این راستا به واقعه انفجار مرکز یهودیان آرژانتین اشاره کرد و بیان داشت: پرونده "آمیا" یکی از پرونده های پوچ و بی معنی نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران بود و آنها براساس اسنادی همچون ضبط شش هزار دقیقه مکالمه تلفنی با ترفندهایی می خواستند از آن بر علیه ایران استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با تلاش دیپلمات های ایرانی این پرونده به درستی بررسی شده و توافقاتی نیز صورت گرفته که موجب عصبانیت صهیونیست ها شده است و اعلام می کنند که این توافقات کلاه دیپلماتیک ایران بوده در حالی که دیپلمات های ایرانی با نگاهی حق گرایانه به خوبی این پرونده را بررسی کردند.

قائم مقام وزیر امورخارجه در بخش پایانی سخنان خود به راه اندازی دفتر وزارت خارجه در استان هرمزگان اشاره کرد و افزود: استان هرمزگان یکی از گلوگاههای مهم کشور محسوب می شود که نمایندگی وزارت خارجه می تواند به شکوفایی هر چه بیشتر این استان کمک کند. 

کد خبر 1811434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha