۲۱ بهمن ۱۳۹۱، ۱۸:۳۳

گزارش خبری/

میدان سخت رقابت برای جودوکاران خراسان شمالی/ تجربه‌ای برای آینده

میدان سخت رقابت برای جودوکاران خراسان شمالی/ تجربه‌ای برای آینده

بجنورد- خبرگزاری مهر: جودوکاران ملی پوش خراسان شمالی اگر چه در تورنمنت جودو گرجستان با بدشانسی موفقیت چندانی حاصل نکردند، اما در سال جاری، فرصت های زیادی برای کسب موفقیت و ارتقای رنکینگ خود در رده بندی جهانی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین میدان سخت برای جودوکاران ملی پوش خراسان شمالی در سال جاری میلادی تورنمنت جودو گرجستان بود که تیم ایران در این رقابت ها با کسب یک مدال برنز، یک مقام پنجمی و یک مقام هفتمی بدون قرار گرفتن بر روی سکو به کار خود پایان داد.

این تورنمنت با حضور 187 جودوکار از 20 کشور به مدت دو روز در تفلیس برگزار شد که در پایان تیم پنج نفره ایران به یک مدال برنز توسط جواد محجوب، یک مقام پنجمی توسط امیر قاسمی‌نژاد و یک مقام هفتمی توسط الیاس علی اکبری از خراسان شمالی دست یافت.

البته این نتایج قطعا می توانست بهتر باشد و دلیل آن هم خودداری نمایندگان ایران از رویارویی با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس بود. در وزن 60 کیلوگرم بهزاد وحدانی جودوکار خراسان شمالی در تیم ملی علی رغم آمادگی بالا به جهت حضور نماینده رژیم اشغال گر قدس در گروه خود، در مراسم وزن کشی حاضر نشد و از گردونه مسابقات حذف شد.

در وزن 73 کیلوگرم نیز که الیاس علی اکبری؛ جودوکار توانای خراسان شمالی در تیم ملی حضور داشت و به مقام هفتمی رسید، سه نماینده رژیم اشغالگر قدس حضور داشتند که یک نفر از آنها قهرمان شد.

علی اکبری در دور اول نماینده قزاقستان و در دور دوم نماینده گرجستان را شکست داد اما در مرحله بعد با نماینده آذربایجان روبرو شد و با توجه به این که می دانست در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد باید با نماینده رژیم اشغالگر قدس روبرو شود، به این حریف آذربایجانی باخت و به مقام هفتم بسنده کرد.

رژیم اشغالگر قدس با 13 جودوکار در این تورنمنت حاضر شده بود که سه نفر از آنها موفق به کسب مدال‌های طلا، نقره و برنز شدند. در وزن 90 کیلوگرم ایران نیز علی محمدنیا دیگر جودکار ارزنده خراسان شمالی حضور داشت که در همان دور اول به نماینده انگلیس که دارای رنگینگ 40 دنیاست در وقت طلایی در یک دیدار نزدیک ، باخت و حذف شد.

با نگاهی اجمالی به اوزانی که نمایندگان استان و ایران در آن حضور داشتند می بینیم که مقام‌های کسب شده می‌توانست بهتر باشد، اگر با اندکی خوش شانسی در قرعه کشی روبرو می شدیم. به هر حال این اولین تورنمتت مهم برای جودوکاران ملی پوش خراسان شمالی در سال جدید میلادی محسوب می شد و حضور در این رقابتها که با قوانین جدید داوری برگزار شد و اردوی مشترک تیم ایران با تیم های گرجستان و ژاپن بهترین محک برای حضور در رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا خواهد بود که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.

در این مسیر مسابقات جایزه برزگ دوسلدورف آلمان و جایزه بزرگ ترکیه میدان های تدارکاتی مناسبی برای جودوکاران استان محسوب می شود که خود را برای حضور قدرتمندانه در مسابقات آینده آماده کنند.

کد خبر 1812950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha