۲۳ بهمن ۱۳۹۱، ۲:۳۵

کوثری:

پیشنهاد مذاکره آمریکا برای جبران شکست های منطقه‌ای در سوریه است

پیشنهاد مذاکره آمریکا برای جبران شکست های منطقه‌ای در سوریه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با یبان اینکه مذاکرات عادلانه با آمریکا تنها در صورت برداشتن تحریم ها، بازگردان ثروت بلوکه شده ایران و پرهیز آمریکا از انجام برخی از اقدامات در منطقه امکان پذیر است گفت: اگر آمریکایی‌ها بدین صورت عمل کردند آن زمان ما بررسی خواهیم کرد که نیازی به رابطه با آمریکا وجود دارد یا خیر.

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرگزاری مهر، واکنش علی اکبر صالحی وزیر امورخارجه کشورمان نسبت به پیشنهاد جو بایدن معاون اول دولت اوباما را قابل قبول دانست و تاکید کرد: با این حال پیشنهاد آمریکایی ها ازدیدگاه ملت انقلابی به هیچ وجه قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه  آمریکایی ها در دوره اوباما سعی کردند اینگونه وانمود کنند که قرار است تغییراتی در سیاست خارجی خود انجام دهند تاکید کرد: در چهارساله دوم اوباما سعی شد افرادی انتخاب شوند که به ظاهر می خواهند با کشورها  مدارا کنند، اما نه تنها تغییراتی مشاهده نشد بلکه آنها همان راه بوش پسر را ادامه می دهند.

وی با اظهار اینکه آنها  از یک طرف تحریم ها را تشدید می کنند و از طرف دیگر می خواهند با اسلحه و یا زور پیشنهاد مذاکره دهند، بیان داشت: این همان روش چپاول گرایانه و زورگویانه و جنایتکارانه ای است که تا به حال آمریکایی ها ادامه می دادند و چیزی تغییر نکرده است.

کوثری با تاکید بر اینکه ملت ایران تمامی مسائل را درک می کند، گفت: سیاستمداران آمریکا قصد دارند جنایت های خودشان را ادامه دهند و دلیل اینکه بحث مذاکره را مطرح می کنند این است که شکست هایی که در منطقه خصوصا در سوریه خوردند را جبران کنند.

وی افزود: آنها قصد دارند بعضی مسئولان ایران را که ساده لوح هستند  و مسائل را سطحی نگاه می کنند خام بکنند، اما همان گونه که مقام معظم رهبری مسئله را باز کردند ما دلیلی برای مذاکره با آمریکایی ها نمی بینیم و لذا آمریکایی ها باید رفتار خودشان را تغییر بدهند.

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه ما قطعا فریب خوش رقصی های آنها را نخواهیم خورد و به هیچ وجه وارد مذاکره نخواهیم شد مگر اینکه خودمان بر اساس منافع و مصالح ملت و کشور تشخیص بدهیم، بیان داشت: چنانچه آنها رفتارشان را در قبول حقوق هسته ای ایران، برداشتن تحریم ها و پرهیز از جنایت هایی که در منطقه انجام می دهند، تغییر دهند و این موارد عملی شد، مذاکره قابل بررسی خواهد بود.

کوثری با بیان اینکه ما با آمریکا قطع رابطه نکردیم، بلکه خود آمریکا بود که رواب خود را با ما قطع کرد، اذعان داشت:  آنها بودند که ما را محاصره اقتصادی کردند و اکنون نیز می بایست نسبت به اقداماتی که انجام داده اند اظهار پشیمانی کنند. 

وی ادامه داد: از دیدگاه دیپلماسی، واکنش وزیر خارجه ایران نسبت به سخنان جو بایدن قابل قبول است، ولی از دیدگاه ملت انقلابی به هیچ وجه این حرف قابل قبول نیست.

کوثری  در خصوص سرنوشت مذاکرات ایران و 1+5 در آلماتی قزاقستان گفت: اگر تفکر آمریکا و غربی ها بصورت زورگویی و زیاده خواهی  بخواهد بر این مذاکرات حاکم باشد قطعا نتیجه ای در مذاکرات بدست نخواهد آمد.

کوثری با بیان اینکه ما تخلفی نکرده ایم که بخواهیم از مواضع هسته ای خود عقب نشینی کنیم گفت: زمانی در مذاکرات هسته ای به نتیجه می رسیم که همه کشورها در چارچوب قانون ان پی تی عمل کنند.

کد خبر 1813022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha