۲۲ بهمن ۱۳۹۱، ۱۹:۴۸

استاجی:

104 زندانی جرائم غیرعمد در خراسان شمالی آزاد شدند

104 زندانی جرائم غیرعمد در خراسان شمالی آزاد شدند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: 104 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با همت و تلاش ستاد دیه استان از ابتدای سال جاری تا از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا استاجی رسالت ستاد دیه را کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد دانست و افزود: نگاه ما در ستاد دیه برای این دسته از مددجویان این است که این‌ها بزهکار نیستند بلکه بدهکارند و ما با این نگاه و با رعایت اصول قانونی و در نظر گرفتن موقعیت اقتصادی و اجتماعی مددجو در راستای فراهم کردن زمینه آزادی آن‌ها تلاش می‌کنیم.

وی محکومان غیرعمد را شامل محکومان به پرداخت دیه در حوادث رانندگی و کارگاهی، محکومان مالی غیر کلاهبرداری و محکومان به پرداخت مهریه و نفقه دانست و افزود: با فرهنگ سازی مناسب، رعایت قوانین و گسترش فرهنگ گذشت و ایثار می‌توان تعداد این محکومان را به حداقل ممکن رساند.

استاجی با تاکید بر زمینه فرهنگ سازی در پیشگیری از وقوع جرم تلاش در زمینه کاهش عوامل مربوط به تصادفات رانندگی در جاده‌ها و مقررات راهنمایی و رانندگی، پرهیز از تعیین مهریه‌های سنگین و آگاهی به افراد از عواقب صدور چک‌های بلامحل را در کاهش ورودی زندانیان جرائم غیر عمد به زندان بسیار مهم دانست.

وی با اشاره به کمک خیران و نیکوکاران به ستاد دیه استان، از خیران به عنوان مهم‌ترین پشتوانه این ستاد مردمی یاد کرد و گفت: طی پنج جشن گل‌ریزانی که در ایام ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین، آشخانه و فاروج برگزار شد خیران این شهرستان‌ها کمک خوبی به این ستاد داشتند.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 104 زندانی جرائم غیرعمد از محل کمک‌های مردمی و همچنین کمک‌های دولتی از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

استاجی با اشاره به فرهنگ عفو و گذشت، اظهار داشت: از جمله اموری که کمک شایانی به مختومه شدن این پرونده‌ها نمود، گذشت شاکیان پرونده‌ها بوده است.

وی فرایند کمک به زندانیان جرائم غیرعمد را تایید عدم توان مالی مددجو توسط گروه تحقیق و تصویب نهایی در هیئت مدیره دانست و از برگزاری منظم جلسات ماهیانه هیئت مدیره ستاد دیه استان خراسان شمالی خبر داد.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی یادآور شد: هم اکنون تعداد 82 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان حضور دارند و در تلاش هستیم تا با اقدامات لازم و همچنین بهره جستن از ایام دهه مبارک فجر موجبات آزادی تعدادی از این مددجویان را از زندان فراهم کنیم.

کد خبر 1813792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha