۲۳ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۴۵

مهر گزارش می‌دهد:

بی‌سرانجامی تعاونی‌های مسکن مهر در پرند/ استقبال متقاضیان از خرید غیرقانونی

بی‌سرانجامی تعاونی‌های مسکن مهر در پرند/ استقبال متقاضیان از خرید غیرقانونی

خبرگزاری مهر-گروه اقتصادی: درحالی که شرکت عمران پرند اعلام کرده است که این شرکت در قبال تعاونی ها مسئولیتی ندارد، تعداد زیادی از خریدارن غیرقانونی مسکن مهر را اعضای این تعاونی ها تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حدود 600 تعاونی با قرادادهای دو جانبه یا سه جانبه در طرح مسکن مهر پرند مشارکت دارند که  برخی از آنها با گذشت چند سال از آغاز مسکن مهر هنوز نتوانسته اند به تعهدات خود عمل کنند و پروژه های آنها پیشرفت چندانی نداشته است.

حتی برخی از تعاونی ها با تهدید متقاضیان به آنها اعلام می کنند که در صورت شکایت هم کارتان به جایی نمی رسد و پول شما را تا زمانی که واحدها به پایان برسد، پس نمی دهیم در حالی که روند ساخت واحدهای آنها بسیار کند است و در برخی از سایت ها ساخت و سازی را هم انجام نمی دهند.

به همین منظور، تعداد زیادی از این متقاضیان که توان مالی بیشتری داشتند اقدام به خرید غیرقانونی مسکن مهر از سایتهای دیگر مسکن مهر در شهر پرند و پردیس کرده اند تا در صورت تمام نشدن ساخت و ساز واحدهایشان، آپارتمان دیگری را داشته باشند؛ در واقع تعداد قابل توجهی از این معاملات غیرقانونی به دلیل عدم تعهد تعاونی ها انجام گرفته است.

در این شیوه تعداد زیادی از متقاضیان مسکن مهر بدون اطلاع شرکت عمران پرند در تعاونی ها جایگزین می شوند و حتی استعلام لازم برای واجد شرایط بودن آنها انجام نمی شود و مشخص نیست که چه تعدادی از آنها شرایط لازم برای ثبت نام در مسکن مهر را دارند.

یکی از خریداران غیرقانونی واحدهای مسکن مهر در این باره، به مهر گفت: ما مستاجر هستیم و باید در موعد مقرر آپارتمان را تخلیه کنیم اما تعاونی ما در پرند هنوز ساخت و ساز را به پایان نبرده است.

وی افزود: بنابراین در یکی از فازهای آماده تحویل پرند، واحدی را خریداری کردیم تا پس از افتتاح در آن ساکن شویم زیرا توان تمدید قرارداد اجاره را با گرانی های اخیر نداریم.

بی توجهی شرکت عمران پرند به تعلل تعاونی ها

براین اساس، شرکت عمران شهر پرند هم چندی پیش اعلام کرد: این شرکت در خصوص تعلل برخی از تعاونی ها مسئولیتی نداشته و اعضا آنان می توانند سوالات و مسائل خود را به نماینده مستقر در کارگزاری شرکت عمران شهر پرند مستقر گردیده است، مطرح نمایند و از مراجعه به دیگر واحد های شرکت عمران پرند خودداری کنند.

در واقع شرکت عمران پرند که مسئولیت ساخت و ساز در این شهر را برعهده دارد و تنها مرجع پاسخگویی به متقاضیان مسکن مهر است هم دیگر پاسخگوی این دسته از متقاضیان نیست در صورتیکه این شرکت مسئولیت نظارت بر ساخت و ساز و تعاونی ها را برعهده دارد.

براساس این گزارش، با ادغام وزارت تعاون در کار و رفاه اجتماعی نظارتی بر عملکرد تعاونی ها از سوی دستگاه متولی انجام نمی شود و هیچ نهادی هم مسئولیت آنها را برعهده نمی گیرد.

این در حالی است که مدیرعامل شهر جدید پرند در گفتگو با مهر اعلام کرده بود که تلاش ما این است که تعاونی ها از شرایط فعلی بیرون بیایند ضمن آنکه بخش زیادی از تعاونی‌ها هم با مشکلات مالی روبرو هستند و توان ادامه ساخت و ساز را ندارند.

وی با بیان اینکه تعاونی های مسکن مهر هرکدام مشکلی دارند، گفت: تعاونی ها با مشکلاتی روبرو هستند و باید مشکلات هرکدام از آنها بررسی شود.

حبیب الله چاغروندی افزوده بود: برخی از تعاونی ها با مشکل در دریافت آورده اعضا روبرو هستند و برخی دیگر مشاعات را اضافه گرفته اند و قیمت ساخت واحد افزایش یافته است که مشکلات زیادی را برای آنها بوجود آورده است.

کد خبر 1813876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha