۲۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۳۶

صمدی:

سفر هیئت تجاری خراسان شمالی به پاکستان به تاخیر افتاد

 سفر هیئت تجاری خراسان شمالی به پاکستان به تاخیر افتاد

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: سفر هیئت تجاری این استان به پاکستان که قرار بود اسفند ماه سال جاری انجام شود به تاخیر افتاده و این هیئت فروردین سال آینده اعزام خواهد شد.

محمد صمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: پیش از این قرار بود هیئت تجاری و بازرگانی خراسان شمالی با هدف انجام مذاکره با مسئولان تجاری و بازرگانی ایالت"خیبر پختونخواه" پاکستان و نیز بازدید از مراکز تولیدی و صنعتی و آشنایی با قابلیت‌ها و پتانسیل‌های تولیدی و تجاری این ایالت، 24 بهمن ماه به پاکستان اعزام شود؛ اما این برنامه به علت پاره ای از مشکلات به تعویق افتاد.

وی اظهار داشت: بر اساس تصمیم گیری های انجام شده اعضای هیئت تجاری و بازرگانی خراسان شمالی در زمینه های مصالح ساختمانی، صنایع پلاستیکی، صنایع غذایی، محصولات کشاورزی و ... نیمه سوم فروردین ماه سال آینده به پاکستان اعزام می شوند.

این مسئول اعزام هیئت تجاری خراسان شمالی به کشور پاکستان را در راستای دعوت اتاق بازگانی ایالت خیبر پختونخواه پاکستان ذکر کرد و گفت: پیش از این و در تیر ماه سال جاری هیئت تجاری و بازاریابی کشور پاکستان با هدف انجام مذاکره با مسئولان تجاری و بازرگانی خراسان شمالی و بازدید از مراکز تولیدی و صنعتی به این استان سفر کردند و حدود 40 تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری نیز فی مابین این استان و ایالت خیبر پختونخواه به امضا رسید؛ که طرف پاکستانی در همان سفر برای بازدید هیئت تجاری خراسان شمالی از پاکستان دعوت به عمل آورد.

صمدی در ادامه علت تغییر در برنامه اعزام هیئت تجاری به پاکستان را نزدیک بودن زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کشور ترکمنستان و نقش محوری خراسان شمالی در این نمایشگاه اعلام کرد و افزود: 9 اسفند ماه سال جاری خراسان شمالی در نمایشگاه بین المللی کشور ترکمنستان حضور چشمگیر و محوری خواهد داشت و بر اساس برنامه قرار است در این نمایشگاه اقدامات و هماهنگی های لازم برای انجام معاملات تهاتری گاز با این کشور صورت پذیرد.

وی افزود: علاوه بر این 17 اسفند ماه سال جاری نیز نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران در کشور قرقیزستان با محوریت خراسان شمالی برگزار خواهد شد و هیئت تجاری این استان در این نمایشگاه نیز حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی ماه گذشته نیز یک هیئت تجاری و بازرگانی را به اقلیم کردستان عراق اعزام کرد.

این اتاق در سال جاری در مجموع چهار هیئت تجاری را به خارج از کشور اعزام و دو هیئت تجاری را نیز از کشورهای تاجیکستان و پاکستان پذیرش کرده است.

 

کد خبر 1814442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha