۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۱۷

گزارش جلسه/

آرامستان گرگان گنجایش ندارد/ ایجاد فضای رانتی در آرامستان

آرامستان گرگان گنجایش ندارد/ ایجاد فضای رانتی در آرامستان

گرگان - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری اظهار کرد: با توجه به بررسی های انجام شده آرامستان امامزاده عبدالله گرگان دیگر گنجایش دفن اموات را ندارد و باید جایگاه جدیدی برای آرامستان درنظر گرفته شود.

وی ادامه داد: ما به عنوان شورای شهر مدعی این موضوع هستیم که این درآمدها که از طریق فروش قبر به دست می آید در کجا صرف می شود.

 
تعیین تکلیف نشدن درآمدهای آرامستان
 
وی گفت: ظرفیت نداشتن زمین آرامستان، تعیین تکلیف  نشدن درآمدهای دریافتی و مشخص نبودن مرز اداره اوقاف و شهرداری از اصلی ترین مشکلات آرامستان گرگان است.

چراغعلی افزود: حضور متکدیان و انباشت زباله به دلیل جابه جایی با تاخیر زباله ها از دیگر مشکلات آرامستان است که باید ساماندهی شود.
 
وی بیان کرد: شورای شهر گرگان طی سال های اخیر موضوع تعیین مکان جدید برای آرامستان گرگان و مشکلات آن را پیگیری کرده اما به دلایل مختلف این مسئله مدتی مسکوت مانده بود که باید دوباره بررسی شود.

نایب رئیس شورای شهر گفت: تعلل ما در زمینه تعیین جایگاه جدید آرامستان موجب شده امروز فضای رانتی در این زمینه ایجاد شود که باید جلوی آن گرفته شود.

مختار زرگرانی معاون خدمات شهری و فضای سبز شهرداری گرگان درباره تعیین مکان جدید آرامستان گفت: عزم جدی به منظور تهیه زمین مناسب از سوی شورا نبود چراکه شهرداری مجری مصوبات شورای شهر است.
 
دفن 1100 نفر امسال در آرامستان گرگان
 
وی گفت: شهرداری تاکنون مکان های مختلفی را برای این منظور به شورا معرفی کرده اما اعضای شورا به توافق نرسیده اند.

مسئول آرامستان شهرداری گرگان در این جلسه اظهار کرد: طی 10 ماه گذشته حدود هزار و 114 نفر در آرامستان دفن شدند که از این تعداد 642 نفر مرد و 472 نفر زن بودند.

علی اکبر شکاری گفت: هزینه های دریافتی در این مدت مبلغ 537 میلیون و 783 هزار ریال بوده که از این میزان مبلغ 495 میلیون و 328 هزار ریال آن صرف هزینه های جاری شده که هزینه پرسنل جدا از این مبلغ است.
 
آرامستان امامزاده عبدالله گرگان در مرکز شهر واقع شده است.
کد خبر 1814561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha