۲۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۱۶

در گفتگو با مهر اعلام شد

ركورد جدید گازرسانی به نیروگاه ها/ توقف مصرف سوخت مایع در صنایع

معاون مدیرعامل شركت ملی گاز با اشاره به ثبت یك ركورد جدید گازرسانی به نیروگاه ها در فصل زمستان از رفع تمامی محدودیت های گازرسانی به صنایع و نیروگاه ها خبر داد و اعلام كرد: مصرف سوخت مایع در تمامی واحدهای صنعتی و نیروگاه ها متوقف شده است.

محمدرضا غروی امروز در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت گازرسانی به صنایع عمده نیروگاه و مشتركان خانگی و تجاری گفت: در شرایط فعلی به طور متوسط روزانه بیش از 340 میلیون متر مكعب گاز طبیعیت توسط مشتركان خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده مورد استفاده قرار می گیرد.

معاون مدیرعامل شركت ملی گاز با اعلام اینكه میزان گازرسانی به نیروگاه ها در چند روز گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است تصریح كرد: بر این اساس از امروز به طور متوسط بیش از 110 میلیون متر مكعب گاز طبیعی تحویل نیروگاه های كشور می شود و هیچگونه محدودیتی در گازرسانی به آنها وجود ندارد.

این عضو هیات مدیره شركت ملی گاز همچنین از ارسال روزانه 80 میلیون متر مكعب گاز به كارخانجات و صنایع عمده كشور خبر داد و اعلام كرد: با افزایش گازرسانی به نیروگاه ها و صنایع مصرف نفت كوره و گازوئیل در واحدهای صنعتی و نیروگاهی متوقف شده است.

مدیر گازرسانی شركت ملی گاز با یادآوری اینكه در حال حاضر هر سوخت مایع یا فرآورده های نفتی كه به صنایع و عمده و نیروگاه ها ارسال می شود صرفاً به منظور افزایش ذخیره سازی است، بیان كرد: همچنین در روزهای اخیر به طور میانگین روزانه 18 تا 20 میلیون متر مكعب گاز تحویل جایگاه های            CNG شده است.

این مقام مسئول در پایان با اعلام اینكه براساس اعلام نیاز وزارت نیرو و صنایع امكان تحویل هر میزان گاز طبیعی به مشتركان نیروگاهی و صنعتی وجود دارد، خاطرنشان كرد: با این وجود از تمامی مشتركان خانگی، تجاری و دولتی درخواست می شود به منظور حفظ، پایداری و فشار شرایط سراسری گاز در مصرف این حامل انرژی صرفه جویی كنند.

 

کد خبر 1814672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha