۲۶ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۰۱

در چهارمحال و بختیاری/

همایش ملی پرورش ماهیان سردابی اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود

همایش ملی پرورش ماهیان سردابی اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود

شهرکرد - خبرگزاری مهر: دبیر کمیته اجرایی همایش ملی و توسعه و پرورش ماهیان سردابی گفت: دومین همایش ملی و توسعه و پرورش ماهیلان سردابی در اردیبهشت ماه سال آینده در چهار محال و بختیاری برگزار می شود.

فرشاد زمانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استانهای پیشرو در تولید ماهی قزل آلا درکشور است.
 
وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری با وجود داشتن رودخانه های قراوان استعداد و پتانسیل بالایی برای توسعه پرورش ماهی های قزل آلا دارد.
 
بیشترین مزارع پرورش ماهی استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان اردل قرار دارد
 
زمانی عنوان کرد: هم اکنون بیشترین مزارع پرورش ماهی استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان اردل قرار دارد.
 
وی ادامه داد: در این استان طرحهای پرورش ماهی قزل آلا و ماهی دیگر درپشت سدها و دریاچه استان درحال انجام است.
 
زمانی با اشاره به برگزاری همایش ملی پرورش ماهیان سردابی در چهارمحال و بختیاری گفت: دومین همایش ملی و توسعه و پرورش ماهیلان سردابی در اردیبهشت ماه سال آینده در چهار محال و بختیاری برگزار می شود.
 
دبیر کمیته اجرایی همایش ملی و توسعه و پرورش ماهیان سردابی تاکید کرد: سرمایه گذاری، بازار یابی، توسعه و صادرات و ملاحضات اقتصادی، اجتماعی در حیطه ماهیان سردآبی یکی از محور های این همایش است.
 
وی تصریح کرد: مسائل زیست محیطی، عوامل طبیعی و توسعه پایدار در بخش ماهیان سردآبی، مهندسی آبزیان و فن آوری های نوین در بخش ماهیان سردآبی، اصلاح نژاد و بیوتکنولوژی در زمینه ماهیان سردآبی، تکثیر، پرورش و مدیریت ماهیان سردآبی از مهم ترین محور های این همایش است.
 
زمانی ادامه داد: بهداشت و بیماری های ماهیان سردآبی، صنایع جانبی و فرآوری ماهیان سردآبی، مصرف و ارزش غذایی ماهیان سردآبی و تغذیه ماهیان سردآبی از دیگر محور های این همایش است.
 
وی اذعان داشت: با توجه به اینکه این استان یکی از استان های مهم در پرورش ماهیان سردآبی است به این خاطر این همایش با حضور مسئولین کشوری در این استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1815003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha