۲۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۰۴

یوسفی:

استاندارد ضامن کیفیت کالا و سلامت جامعه است

استاندارد ضامن کیفیت کالا و سلامت جامعه است

رشت - خبرگزاری مهر: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان گفت: استاندارد تضمین کیفیت و سلامت جامعه و همچنین پایداری اشتغال را به همراه دارد.

محمد علی یوسفی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: استاندارد نظمی مبتنی بر نتایج استوار علوم، فنون و تجارب بشری در رشته ای از فعالیت های عمومی که به صورت قواعد، مقررات و نظامنامه و به منظور ایجاد هماهنگی و وحدت رویه، توسعه تفاهم، تسهیل ارتباطات، صرفه جویی در اقتصاد، حفظ سلامت و گسترش مبادلات بازرگانی داخلی و خارجی به کار می رود.

وی با اعلام اینکه استاندارد به معنای قانون، قاعده، اصل و ضابطه است، اظهار داشت: حرکت در جهت ارتقای امور فنی، صنعتی و اقتصادی در جوامع بشری نیازمند استاندارد است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با بیان اینکه تولید ملی باید نیازهای کشور را یک ‌به یک رفع کند، گفت: هدف از تولید ملی فقط تولید کالا آنهم هر کالایی و با هر کیفیتی نیست.

وی با عنوان اینکه توجه به کیفیت و استاندارد، تولید ملی را به تولیدی قابل رقابت تبدیل می کند، تاکید کرد: تولید ملی باید باعث افتخار و غرور ایرانی و با تولیدات همه دنیا رقابت کند چون تراوش تفکر و اندیشه ایرانی است.

یوسفی گفت: سرمایه گذاری در جهت ارتقای کیفیت محصولات و کالاهای تولیدی برای پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان داخلی و دستیابی به بازارهای جهانی و افزایش رقابت پذیری، مهمترین اصل در توسعه اقتصادی کشورهاست.

وی یادآور شد: از الزامات تحقق هدف بزرگ و راهبردی، استانداردسازی شاخص های تولید و خدمات و هم چنین سنجش و کنترل کیفیت کالاهاست که بیش از هر چیز نیازمند توجه به توسعه استانداردهای پیشرفته مبتنی بر دانش و فناوری است.

کد خبر 1815339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha