۲۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۵:۵۶

حجت الاسلام محمودی:

بداخلاقی و حرمت شکنی جامعه را تهدید می کند

بداخلاقی و حرمت شکنی جامعه را تهدید می کند

ورامین - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت ورامین تصریح کرد: تهدید امروز جامعه ایران نظامی و اقتصادی نیست، این بد اخلاقیها و حرمت شکنیها تهدید جامعه ماست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه  پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: با تقوا باشید همانا که عقاب خداوند شدید است، از خدا بخواهیم به همه ما توفیق تقوای بیشتر عنایت فرماید و خود را در چارچوب واجبات و حلال و حرام دین مقید کنیم.

وی در ادامه بررسی عوامل فتنه گفت: عامل دیگری که از نگاه امیرالمؤمنین جامعه را به سوی فتنه سوق می دهد روابط نا سالم اقتصادی است، مانند ربا خواری، این جامعه آلوده و مستعد برای ایجاد فتنه می شود، اگر چنین وضعی در جامعه اسلامی حاکم شود و مردم به جای تجارت درست به دنبال رباخواری بروند زمینه فتنه فراهم می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران سپس با بیان حدیثی از امام صادق(ع) افزود: امام صادق(ع) وقتی مطلع شدند شخصی دارد ربا خواری می کند و نام آن را لباع(شیری که وقتی بچه به دنیا می آید اولین شیر مادر است، حلال ترین خوراک بچه) نامیده فرمودند "اگر دستم به او می رسید و توانایی لازم را داشتم گردنش را می زدم" کسی حرام خدا را با اسم حلال کند و برعکس، نام یک حرام را حلال گذاشتن گناه مضاعفی است.

وی در ادامه  تصریح کرد: عامل دیگری که از عوامل فتنه باید به آن اشاره کنیم نادانی و بی تفاوتی مردم در برابر مسائل کلان جامعه است، اگر مردم از حقایق مهم غفلت ورزیدند بدیهی است افراد از این فرصت استفاده می کنند و جریان اسلام و حکومت اسلامی را منحرف می کنند.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: 25 سال خانه نشینی امیرالمؤمنین(ع) غفلت مردم از اصول عمده است، دقیقاً امروز با این موضوع مواجهیم که در رأس مشکلات مردم و نیازهای جامعه اسلامی چه حقیقتی وجود دارد؟ لذا جهل و ناآگاهی و بی تفاوتی مردم نسبت به حقایق سیاسی و اجتماعی موجب فتنه می شود.

وی گفت: آخرین عامل از عوامل زمینه ساز فتنه ها پیروی از حاکمان و بزرگان متکبر است، انسانهایی که در جامعه به حسب ظاهر وجهه ای دارند، اما آلوده و متکبر هستند، مردم اگر از این افراد پیروی کنند زمینه ساز فتنه می شود.

اگر مردم بصیرت نداشته باشند دچار فتنه می شوند

حجت ‌الاسلام محمودی افزود: در برابر امیرالمؤمنین(ع) طلحه و زبیر و معاویه و چهره هایی می بینید که دارای وجهه ای هستند، اگر مردم بصیرت نداشته باشند دچار فتنه می شوند، این حرفها حرفهای امروز ماست، بر بصیرت خود بیافزاییم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران سپس ضمن تبریک میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) افزود: امام هادی(ع) فرمودند "اگر قبر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را زیارت کنید گویا قبر حسین بن علی(ع) را زیارت کرده اید".

وی در ادامه  بیان داشت: در آستانه وفات جانسوز حضرت فاطمه معصومه(س) و وفات وی را تسلیت عرض می کنیم، امید است از زیارت با معرفت آن حضرت در دنیا و شفاعتش در عقبی بهره مند شویم.

حجت الاسلام محمودی اضافه کرد: امامزاده هایی که امام معصوم(ع) در فضیلت زیارتشان سخن گفته باشند محدود است و ایشان از افرادی هستند که امام معصوم(ع) در فضیلت زیارت ایشان فرمایشات زیادی دارند.

وی ضمن تقدیر از سخنرانی رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ورامین قبل از خطبه ها به بیان چند توصیه در این زمینه پرداخت و  گفت: به مردم توصیه می کنم  قوانین راهنمایی و رانندگی را همه رعایت کنند، این قوانین برای آرامش بیشتر و راحتی شما وضع شده است.

امام جمعه موقت ورامین خطاب به مأموران راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: اگر احیاناً کسی قانون را رعایت نکرد برخورد قانونی با حفظ حرمت مردم صورت گیرد، قانون اجرا شود، اما با احترام و با رعایت شئونات افراد و تکریم ارباب رجوع، اخلاق اسلامی هنگام برخورد با مردم در نظر گرفته شود.

وی سپس ضمن انتقاد از برخی جرائم اخلاقی در هنگام رانندگی گفت: برخی جرایم رانندگی جرایم اخلاقی است، برخی حوادث رانندگی به دلیل آلودگی صوتی است، رانندگی برخی زنان بدحجاب نیز جرم است و از عزیزانمان در راهنمایی رانندگی می خواهم برای ارتقای اخلاق نیز تلاش کنند.

حجت الاسلام محمودی اضافه کرد: نکته آخر نصب دوربینهای شهری است، نصب این دوربینها در کاهش جرایم بسیار تأثیرگذار است و از دستگاه اجرایی و هرکس متولی این کار است تقاضا می کنم این کار را سریعتر انجام دهند.

مواضع جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همواره قابل اتکا بوده است

وی سالروز شهادت شهید محلاتی و 49 نفر دیگر و روز روحانیت و دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داده و اظهار داشت: روحانیت و مرجعیت بر قلوب مردم حکومت کرده در زمان غیبت امام زمان(عج) ملجأ شیعیان بوده اند و در تاریخ معاصر کشور ایران نام روحانیت مبارز و سپس نام حضرت امام(ره) و علما و مراجع بزرگوار که اسوه های تقوا هستند را می بینیم.

این مسئول افزود: تعداد شهدای روحانیت نسبت به جمعیت روحانیت از سایر اقشار بیشتر است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: امروز هم مشاهده می کنید روحانیت شیعه چگونه در تمام دنیا قلوب را به خود معطوف کرده است و روحانیت اصیل همچنان محبوب مردم بوده و هست، شرط لاینفک و ضروری بقا انقلاب و استقلال کشور حضور روحانیت است.

حجت الاسلام محمودی سپس به تشریح مواضع جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد و گفت: نیم قرن حضور روحانیت و مدرسان حوزه علمیه قم را گرامی می داریم، حمایت از امام در زمان مبارزه از افتخارات این جامعه است، امام(ره)، مقام معظم رهبری و علما بزرگ و مراجع عظام تقلید همواره جامعه مدرسان را تأیید کرده و می کنند.

وی ادامه داد: جامعه مدرسان حوزه علمیه قم همواره بدون افراط و تفریط سعی کرده مواضع روشن و واضحی اتخاذ کند، جوانان مواضع جامعه مدرسین را دنبال و به آن به عنوان تکیه گاه مطمئن تکیه کنند.

جمعیت راهپیمایان 22 بهمن باشکوه تر از سالهای گذشته بود

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستانهای استان تهران سپس به تقدیر از حضور پر شور مردم در مراسمات دهه مبارک فجر و به خصوص یوم الله 22 بهمن پرداخت و گفت: حضور مردم در 22 بهمن مثال زدنی بود، شما نیز در شهر خودتان این سیل عظیم جمعیت را مشاهده کردید.

وی افزود: دشمنان با تبلیغات مسموم و ایجاد شرایط نامناسب اقتصادی سعی کردند حضور مردم را کمرنگ کنند برخی فتنه گران داخلی و افراد وابسته به جریان انحراف سعی کردند اهداف خود را دنبال کنند، اما ملت ایران ثابت کرد به هیچ وجه دست از حمایت از این نظام و انقلاب نخواهید کشید.

این مسئول بیان داشت: در کجای دنیا می توان چنین موارد و چنین حضور پر شور را دید، ملت ایران در این امتحان بزرگ سر بلند بیرون آمد، امروز این ملت شایسته خدمت هستند.

وی بر رفع مشکلات اقتصادی مردم تأکید کرد و افزود: اگرچه تحریم اقتصادی جدی است، ولی تمام این نابسامانیها نتیجه تحریمها نیست، مسئولان به فکر مشکلات مردم باشند.

تقدیر از برپایی نمایشگاه مطبوعات و رسانه ها

حجت الاسلام محمودی گفت: بنده از مردم عزیز و تمام کسانی که در دهه فجر کمک کردند و کمیته های 18 گانه ستاد دهه فجر مردم مؤمن و انقلابی و اصحاب رسانه تشکر می کنم.

وی ادامه داد: یکی از کارهای خوب ستاد دهه فجر راه اندازی اولین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های جنوب شرق استان تهران است، رسانه امروز نقش مهمی در جامعه دارد، از مسئولان صدا و سیما نیز تقاضا دارم به وعده خود برای راه اندازی صدا و سیما شهرستانهای استان تهران در ورامین جامه عمل بپوشانند.

حوادث قم به شدت محکوم است

امام جمعه موقت ورامین در ادامه ضمن تقبیح حرمت شکنی برخی افراد در قم تصریح کرد: مسئولان به جای ترویج بد اخلاقی و رفتار زشت به فکر مردم باشند آیا ننگ نیست در 22 بهمن که روز عزت جمهوری اسلامی است، عده ای در حرم فاطمه معصومه(س) حرمت حرم را بشکنند و بهانه به دست دشمن و رسانه های دشمن بدهند؟

وی که در میان فریادهای تکبیر مکرر نمازگزاران سخن می گفت، عنوان کرد: این رفتارها و ترویج حرمت شکنی و بد اخلاقی توسط برخی مسئولان به خصوص در آستانه انتخابات پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: تهدید امروز جامعه  ایران نظامی و اقتصادی نیست، این بد اخلاقیها و حرمت شکنیها تهدید جامعه ماست، با صراحت اعلام می کنیم همان گونه که رهبری فرمودند هرکس تا انتخابات احساسات مردم را بر بیانگیزد و سعی در غیر آرام کردن اوضاع کنند، قطعاً خیانت کرده است و هر مسئولی بخواهد خلاف دعوت رهبری به آرامش گام بردارد نامش به عنوان خائن  در تاریخ ثبت خواهد شد.

کد خبر 1815614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha