۲۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۷:۴۵

ذوالفقاری:

آمار رو به افزایش زنان سرپرست خانوار قابل ملاحظه است

آمار رو به افزایش زنان سرپرست خانوار قابل ملاحظه است

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور گفت: آمار رو به افزایش زنان سرپرست خانوار طی چند ساله اخیر قابل ملاحظه است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد ذوالفقاری ظهر جمعه در همایش ارتقای سلامت اجتماعی زنان سرپرست خانوار در کمیته امداد امام (ره) اصفهان با بیان اینکه کمیته امداد وظیفه خود را در قبال این زنان به خوبی انجام داده است، ادامه داد: در این شرایط باید دستگاه‌ها و خیریه‌ها متناسب با نیاز زنان سرپرست خانوار، آنها را ساماندهی کنند.

وی افزود: طلاق، اعتیاد و بیکاری روزافزودن سرپرست زن خانوار را می‌سازد، اما طبق آمار سرشماری سال 90، جهش قابل ملاحظه‌ای در بخش زنان خانوار مشاهده می‌شود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کشور تصریح کرد: بسیاری از سازمان‌ها و خیریه ها و مجموعه ها به مشکلات عادی این افراد می پردازند در حالی که راهکاری برای مشکلات خاص ندارند و ضعف در سازماندهی و هماهنگی داریم.

وی ادامه داد: پس از جمعیت سالمندان در کشور، یک میلیون و 30 هزار نفر زنان سرپرست خانوار دومین فراوانی کمیته امداد هستند که به دلایل فوت، طلاق، زندانی و نیز سن بالا در دختران(خود سرپرست) زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند.

ذوالفقاری ادامه داد: کمیته امداد نیز دارای 600 هزار نفر اهل تسنن و نیز شش هزار مددجوی مسیحی دارد که در بین این اقوام بحث سرپرست خانوار را با نیازهای متفاوت داریم.

وی گفت: یکی از موانع جدی مددکاران تنوع نیاهای زن سرپرست خانوار است چرا که تنوع نیازها در بین زنان سرپرست خانوار زیاد است.

ذوالفقاری با تأکید به اینکه مرکز فرماندهی واحدی برای رسیدگی به زنان سرپرست خانوار وجود ندارد، گفت: ما نیاز به مرکزی برای سیاستگذاری و سنجش اثربخشی هستیم که با توجه به سن، سواد، محیط زندگی متفاوت به این قشر بپردازند.

وی با بیان اینکه نقش پژوهش‌های کاربردی نیز از ملزومات این قشر است، افزود: عدم طبقه‌بندی مشکلات این قشر یکی دیگر از مشکلات است.

کد خبر 1815733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha