۲۸ بهمن ۱۳۹۱، ۹:۱۲

صابری به مهر عنوان کرد:

ابتکار مهر در تکریم نقد و نقدپذیری بسترساز نهادینه شدن فرهنگ نقدپذیری است

ابتکار مهر در تکریم نقد و نقدپذیری بسترساز نهادینه شدن فرهنگ نقدپذیری است

یاسوج – خبرگزاری مهر: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقدام خبرگزاری مهر در تکریم نقد و نقدپذیری، کار ابتکاری و نویی بود که می تواند بسترساز ایجاد فرهنگ نقدپذیری در جامعه شود تا ضعفها و نقصها درفضایی پر از صفا و صمیمیت مطرح گردد.

سید حسین صابری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: لازم است بقیه رسانه ها نیز به این مدل عمل کرده و این را منحصر به کشور و استانها نکنند و این برنامه شایسته در شهرستانها هم اجرا شود.

وی که از سوی خبرگزاری مهر به عنوان یکی از مسئولین انتقاد پذیر کشور معرفی شده است، اظهار داشت: امیدوارم شایستگی این عنوان را داشته باشم و علاوه بر تداوم نقدپذیری، این فرهنگ را به دیگران هم منتقل کنم.

صابری تاکید کرد: باید بتوانیم از همه نقد ها حتی نقدهایی که ناشی از سهل انگاری، بی اطلاعی و یا خدای ناکرده تخریب هستند، در جهت مثبت و اصلاح امور و برای ارتقای کمی و کیفی خدمت رسانی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: هیچ انسانی عاری از خطا نیست و هرچه حجم عملیات اجرایی یک مدیر بیشتر باشد، احتمال وجود ضعف و نقص در کار او بیشتر است.

مدیر نقدپذیر موفق تر خواهد بود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: به دلیل اینکه هر انسان عاقلی به خصوص در مسئولیت های گسترده و پر حجم به دنبال رفع ضعف ها و نقصهاست، بر این اساس برای تحقق این امر، بهترین راه نقدپذیری است و هرچه یک مدیر نقدپذیرتر باشد، موفق تر خواهد بود.

وی با تقسیم بندی نقد به تخریبی و سازنده، گفت: در نقد تخریبی وجدانهای بیدار قضاوت می کنند و مشکلی ایجاد نمی شود.

صابری افزود: نقد سازنده هم به نفع مدیر خواهد بود زیرا بدون اینکه هزینه ای متحمل شود، دیگران ارزیابی دقیقی از او به عمل می آورند تا ضعفهایش را برطرف و در جهت خدمت رسانی و ارتقای کمی و کیفی کارهایش، بهترین استفاده را از آن بکند.

وی دوعلت نقدگریزی در جامعه را عدم فرصت پاسخگویی دقیق و منطقی و نگرانی ناشی از ایرادگیریها دانست و اظهار داشت: باید یک مدیر نقد را بشنود و پس از جمع آوری اطلاعات و آمار مربوطه، در فرصتی مناسب پاسخگو باشد.

اساندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ نقد و نقدپذیری در جامعه از یک طرف مدیران باید باور داشته باشند که ضعف و نقص وجود دارد و تلاش کنند که از بین برود و از اینکه برخی نقایص گفته می شود، ناراحت نشوند.

وی افزود: نقدکننده هم باید منصفانه و دلسوزانه و مبتنی بر آمار و اطلاعات دقیق انتقاد کند تا علاوه بر تاثیرگذاری، نقد شونده باور کند که این نقد هدیه ای برای بهتر شدن کار اوست.

کد خبر 1815867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha