۲۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۴۰

بديعي مقدم:

مه گرفتگي شديد تردد در گردنه هاي خراسان شمالي را كند كرده است

مه گرفتگي شديد تردد در گردنه هاي خراسان شمالي را كند كرده است

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي گفت: مه گرفتگي شديدي كه بر اثر بارندگي در محورهاي مواصلاتي اين استان روي داده، تردد خودروها را در گردنه هاي كوهستاني كند كرده است.

علي اصغر بديعي مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بارش نزولات آسماني كه از شنبه شب به صورت باران در اكثر مناطق خراسان شمالي آغاز شده، سبب مه گرفتگي شديد در برخي از محورهاي مواصلاتي استان شده و در حال حاضر تردد در گردنه هاي كوهستاني به كندي صورت مي گيرد.

وي اظهار داشت: هم اكنون تردد خودورها در گردنه هاي اسدلي اسفراين، امین الله در محور بجنورد به آشخانه، گردنه جوزک در محور آشخانه به جنگل گلستان، بِیو در محور کچرانلو به سنخواست و محور ناوه به گیفان و غلامان به علت مه شديد كند شده است.

به گفته بديعي مقدم آن دسته از رانندگاني كه قصد تردد در محورهاي كوهستاني استان را دارند، وسايل نقليه خود را به زنجيرچرخ و تجهيزات ايمني مجهز كرده و در محورهاي مه آلود چراغ هاي مه شكن خودور را روشن كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس گزارش هواشناسي خراسان شمالي نقشه ها ی پيش يابی هواشناسی و تصاوير ماهواره ای بيانگر تداوم سامانه بارشي و آسماني نيمه ابري تا ابري همراه با وزش باد و بارش باران و برف در اكثر مناطق استان تا روز دوشنبه است.

خراسان شمالی بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد ودر زمستان سال جاری نیز 50 گروه زمستانی برای خدمات رسانی به مسافران و رانندگان در 21 گردنه برفگیر این استان مستقر شده اند.
 

کد خبر 1817002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha