۲۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۴۸

به میزبانی تبریز/

18 قصه داخلی و خارجی در دومین روز جشنواره قصه گویی روایت می‌شود

18 قصه داخلی و خارجی در دومین روز جشنواره قصه گویی روایت می‌شود

دومين روز از شانزدهمين جشنواره بين‌المللی قصه‌گويی فردا در تبريز با روايت 14 قصه ايرانی، 4 قصه خارجی و برگزاری چهار نشست تخصصي ادامه خواهد يافت.

به گزارش خبرنگار مهر، فريده محمودی قصه‌گوی استان مركزی آغازکننده دومين روز از این جشنواره است و قصه «پهلوان دخت» را روايت خواهد كرد. سيد محدثه حسينی با قصه «مردی از هزاوه»، ياسمن رحيمی نيكو با قصه «غريبی در نزديكی» و مليحه كرمی با قصه سردار ايرانی «آريو برزن» به ترتيب از استان‌های گلستان، زنجان و بوشهر به قصه‌گويی ميی پردازند. «الومبه هلن نامايی» از کنیا چهارمين قصه‌گوی خارجی شركت كننده در اين جشنواره خواهد بود كه «افسانه فومو لیونگو از پیت» را برای كودكان حاضردر جشنواره روايت خواهد کرد.

در ادامه تارا شيرانی از استان مركزی با قصه «خاله شاخ نبات»، حسنيه بنت حسین با قصه «الاغ بدشانس» از كشور مالزی و طاهره لاكيان از تهران با قصه مورچه كوچولو و ساچيو آزوما از كشور ژاپن با قصه «پایه‌های انسانی کاخ کوریاما» قصه‌گويی می‌كنند.

نشست تخصصی قصه‌گويی در منطقه آزاد ارس با حضور علی خانجانی از ساعت 10 تا 12 يكي ديگر از برنامه‌های فردا خواهد بود. نرمين كريمی از البرز، محمد حمو محمد از اسپانيا، سيما نوروزی سپيده از همدان، هيوا ملكی از كردستان و صبری رحيمی از كردستان به ترتيب با قصه‌های «الاغ باسواد»، «انگشتر»، «پهلوان پهلوانان»‌، «بر دشمن بتاز» و «ماه همه» قصه‌گويان پايانی دومين روز جشنواره خواهند بود.

در عين حال 3 نشست تخصصی ديگر از ساعت 21 تا 22:30 با حضور نویسندگان و قصه گویانی مانند علی خانجانی، اسدالله شكرانه و حميد نوايی لواساني به صورت جداگانه در محل هتل پارس تبريز برگزار می‌شود.

مرحله پایانی شانزدهمين جشنواره بين‌المللی قصه‌گويی صبح امروز در سالن 29 بهمن تبريز آغاز به كار كرده و عصر يكم اسفندماه با معرفی نفرات برتر به كار خود پايان خواهد داد.

کد خبر 1817061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha