۲۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۳:۰۹

شفیعی در گفتگو با مهر :

حقوق بشر و حق تعیین سرنوشت مردم بحرین نادیده گرفته می شود/ تاکید بر پیگیری ایران در مذاکرات1+5

حقوق بشر و حق تعیین سرنوشت مردم بحرین نادیده گرفته می شود/ تاکید بر پیگیری ایران در مذاکرات1+5

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه محیط بین المللی برای انقلاب بحرین آماده نیست،  گفت:  اگر به جای بحرین کشوری دیگر با مختصات دیگری بود ؛ جامعه جهانی از این انقلاب حمایت می کرد.

نوذر شفیغی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سالروز انقلاب بحرین و ادامه کشتارها از سوی رژیم آل خلیفه ، گفت:مردم بحرین باید اطلاع داشته باشند که پیروزی یک انقلاب مستلزم یک سری شرایط است که یکی از آن شرایط مقاومت ملت است .

 

وی با اشاره به اینکه مردم بحرین نباید انتظار داشته باشند که یک انقلاب در مدت زمان کوتاهی به نتیجه برسد، بیان کرد: بحرین شرایط خاص خود را دارد. انقلاب ایران بعد از دو دهه فعالیت به نتیجه رسید و این در حالی است که مردم بحرین دو سال است فعالیت خود را آغاز کرده اند.

 

شفیعی تصریح کرد: مردم باید به رسالت خود عمل و مقاومت کنند و در فکر پیروزی باشند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: از سوی دیگر جامعه جهانی نسبت به موضوع بسیار مهم بحرین اصل تعیین سرنوشت و حقوق بشر را که شعار خود آنهاست ، نادیده می گیرد.

 

وی با بیان اینکه جامعه جهانی در مورد بحرن استانداردهای دیگری به کار می برد، اظهار داشت: اگر به جای بحرین کشور ذیگر با مختصات دیگری بود ؛ جامعه جهانی از این انقلاب حمایت می کرد اما از آنجا که انقلاب بحرین ممکن است منافع آمریکا در منطقه را به خطر بیاندازد ، در مقابل آن ایستادگی می کنند.

 

شفیعی تأکید کرد: محیط بین المللی برای انقلاب بحرین آماده نیست و به همین دلیل است که می گویم بحرین شرایط خاص خود را دارد و مردم باید مقاومت کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیش شرط مسئله بحرین را در مذاکرات ایران و 1+5 در قزاقستان مطرح کرده است . کار ایران حمایت سیاسی از مردم بحرین است و در این راستا باید در همه تریبون هایی که می تواند این مسئله را مطرح کند.

 

شفیعی گفت: یکی از تریبون های مهم محل مذاکرات ایران و 1+5 است که ایران نیز این مسئله را در دستور کار دارد.

 

وی در این باره که تحرکات سیاسی در مورد بحرین تا چه اندازه می تواند تأثیرگذار باشد، بیان کرد: تحرکات دیپلماتیک باید صورت گیرد و حتما تأثیرگذار است.

 

شفیعی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر موضوع بحرین در مذاکرات ایران و 1+5 نشان می دهد که ایران نسبت به خیلی از موضوعات منطقه ای حساس است و این موضوع حتما موثر است حتی اگر نتیجه محسوسی نداشته باشد.

کد خبر 1817081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha