۲۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۰۳

دانشکده جامع علمی ــ کاربردی مدیریت بحران تاسیس می شود

دانشکده جامع علمی ــ کاربردی مدیریت بحران تاسیس می شود

دانشکده جامع علمی ــ کاربردی مدیریت بحران با هدف فراهم ساختن امکان تربیت نیروی متخصص و کارشناس حوزه مدیریت بحران از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عزیزالله رجب‌زاده جانشین شهردار در ستاد مدیریت بحران شهر تهران ، با اعلام این مطلب در جلسه ستاد مدیریت بحران منطقه یک که با حضور شهردار منطقه و مدیران سازمان‌ها و نهادهای منطقه برگزار شد، گفت: مقدمات راه‌اندازی این دانشکده انجام شده است و اعضای گروه‌های داوطلب واکنش اضطراری محله، کارشناسان، مدیران و علاقمند می‌توانند در این دانشکده آموزش‌های مدیریت بحران را فرا بگیرند.

وی تاکید کرد که آموزش عمومی و آموزش تخصصی منجر به آگاه‌سازی، افزایش مطالبه مردم نسبت به ایمنی و ارتقای شاخص‌های پیشگیری ، آمادگی و مقابله می‌شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به وجود بافت فرسوده، معابر کم عرض،گسترش ساخت و ساز، تراکم جمعیت، حجم بالای تردد خودرو و محدودیت مسیرهای دسترسی در منطقه یک گفت: برای غلبه بر این شرایط باید اجرای طرح‌های پیشگیرانه و آمادگی با هم‌افزایی توان موجود سازمان‌ها و نهادهای سطح منطقه مورد توجه قرار گیرد و ظرفیت‌های جدید در منطقه شناسایی شود.

وی افزود: در زمان وقوع زلزله انتظار دریافت سریع کمک خارج از منطقه واقع‌بینانه نیست و بنابراین باید برنامه‌های ذخیره تجهیزات، مقابله و آموزش مردم در سطح محلات مورد توجه قرار گیرد.

مجتبی یزدانی شهردار و رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه یک تهران نیز گفت: منطقه یک با 400‌هزا نفر جمعیت،26 محله دارد و بافت فرسوده محلات قدیمی با توجه به وجود گسل‌های شمال تهران نیاوران و محمودیه عمده مخاطره منطقه است.

سید جواد کشفی معاون آمادگی ، عملیات و امور مناطق سازمان نیز  به وجود 35مرکز مهم سیاسی، مذهبی و تجاری در منطقه اشاره کرد و گفت: وجود سه گسل اصلی نیاوران، مشاء و شمال تهران و 13 مسیل و کانال به طول تقریبی 31‌هزار و 500 متر با شیب تند حوضه و آبراهه‌ها با توان جاری شدن سیلاب از ویژگی‌های منطقه است به ویژه آنکه حوضه آبخیز گلابدره و دربند از دیرباز منشا سیلاب‌هایی همچون سیل سال‌های1246، 1316و 1366 بوده که آخرین آن 300 کشته داشته است.

وی افزود: سرمنشاء سیلاب امسال مترو رشته کوه البرز در محدوده شمالی منطقه یک بود لذا با توجه به این شرایط ،هرچند که اقدامات مثبتی در سال‌های اخیر انجام شده اما کماکان اجرای برنامه‌های ستاد منطقه و تحقق اهداف آن نیاز به تلاش بیشتری دارد.
کیوان فاتحی‌منش دبیر ستاد مدیریت بحران منطقه یک هم در این جلسه به تشریح برنامه‌های ستاد از جمله برگزاری مانورهای عمومی و تخصصی ، جلسات ستادهای مدیریت بحران مناطق و نواحی ، شناسایی 30 سایت اسکان اضطراری، عملیاتی نمودن فرماندهی امداد و نجات کوهستان،آموزش یکهزار نفر از شهروند عضو گروه دوام، آموزش اعضای مدیریت بحران اماکن عمومی و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان پرداخت و سپس هر یک از اعضا نقطه نظرات خود را عنوان کردند.

همچنین ریاست سازمان و هیات همراه از پایگاه مدیریت بحران در دست احداث محله شهرک نفت ، خانه دوام در سرای محله ازگل،انبار تجهیزات پایگاه ویژه مدیریت بحران منطقه و پایگاه شهرک محلاتی بازدید کردند.

 

کد خبر 1817424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha