منابع عربی فاش کردند؛

درگیری لفظی میان مقامات قطری و الجزایری / درخواست دوحه برای بسته شدن سفارت سوریه در الجزیره

قطر اخیرا خواستار بسته شدن سفارت سوریه در الجزیره شد که البته این درخواست مداخله جویانه با واکنش منفی مقامات الجزایری روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الفجر الجزایر از بروز اختلافات و درگیری لفظی شدید میان سفیر الجزایر در قاهره و وزیر امور خارجه قطر در خصوص سوریه پرده برداشت این اختلاف پس از آن به وجود آمد که طرف قطری در موضعی مداخله جویانه و ادامه سیاستهای خصمانه علیه ملت و دولت سوریه، خواستار بسته شدن سفارت سوریه در الجزایر شده بود.
 

بر اساس این گزارش، این درگیری لفظی زمانی رخ داده بود که هیئتهای عربی در حال بررسی موضوع تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه بودند. پس از اینکه سفیر الجزایر مخالفت کشورش را با بستن سفارت سوریه اعلام کرد، وزیر امور خارجه قطر، تهدید کرد که نوبت الجزایر هم خواهد رسید.


سفیر الجزایر هم در پاسخ این تهدید، قطر را به زیرپا گذاشتن قوانین و همچنین خرابکاری در سوریه و تمام جهان عرب متهم کرد و خطاب به وزیر امور خارجه قطر گفته بود : تو و دبیرکل اتحادیه عرب در حق سوریه و امت عربی جنایت مرتکب می کنید.

به نوشته این روزنامه. نکته جالب توجه این است که، مرکز جاسوسی "شتات" رژیم صهیونیستی، وقایع پشت پرده میان طرفهای الجزائری و قطری را فاش کرده است.

سفیر الجزایر خطاب به وزیر امور خارجه قطر که همزمان نخست وزیر آل خلیفه هم به شمار می رود، گفته بود: شما، مزدوران و ابزارهای کثیف برای اجرای برنامه ها و طرحهای غربی هستید. روزی ملت عرب، شما را به خاطر این جنایات بازخواست خواهند کرد.

کد خبر 1817494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha