۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۱۸:۱۲

آغاز موج خشونت در كن

درخشش ستاره ارباب حلقه ها در فيلم كراننبرگ

اكران يك فيلم ساده اما فريبنده در ششمين روز جشنواره فيلم كن نشان داد كه علاقه مردم به داستان مبارزه مردي تنها با تبهكاران هنوز از بين نرفته و سينما همچنان عاشق اقتباس از رمان هاي تصويري است.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري مهر، "تاريخ خشونت" به كارگرداني ديويد كراننبرگ كانادايي و بازي ويگو مورتنسن دانماركي، در نگاه اول داستاني كاملاً معمولي و كليشه اي به نظر مي رسد كه با استفاده از چند بازيگر محدود ساخته شده است. اما فيلم در دست فيلمساز سرشناس كانادايي لايه هاي پنهاني دارد كه در آن به خاستگاه خشونت جهاني انسان ها مي پردازد و اينكه ما چگونه در تلاشيم اين شقاوت را زير پوششي از تمدن پنهان كنيم.
در "تاريخ خشونت"، مورتنسن نقش مردي به نام تام استال را ايفا مي كند، رستوران داري كه مقاومتش در برابر دزدها و ناكام كردن آنها باعث مي شود شمايل يك قهرمان را به خود بگيرد. ضمن اينكه او توجه اربابان جنايتكار را هم به خود جلب مي كند و خيلي ها مي پندارند استال يك آدمكش فراري است كه مثل آدمكش ها از خود واكنش نشان مي دهد. مورتنسن كه با بازي در نقش آراگورن در سه گانه بسيار موفق "ارباب حلقه ها" نام خود را به عنوان يك ستاره اكشن مطرح كرد، در كنفرانس خبري درباره بازي در اين فيلم گفت: "بازي در "تاريخ خشونت" براي من فراتر از حضور در يك نقش اكشن بود. داستان فيلم درباره قدرت و مزاياي آن براي مردم است و اينكه خشونت تنها راه تجربه قدرت محسوب مي شود."
كراننبرگ هم كه سابقه كارگرداني آثار متفاوتي چون "تصادف" و "عنكبوت" را در كارنامه خود دارد، در اين كنفرانس خبري گفت: "فيلم من درباره نتايج خشونت در زندگي روزمره مردم عادي است. در همه جاي جهان از خشونت يك تفسير ارايه مي كنند. هر كشوري يك تاريخ خشونت دارد و هيچ كشوري نمي تواند خلاف اين را ادعا كند. بنابراين من جامعه امريكا را به عنوان يك نمونه در نظر گرفتم، ولي فيلم جهانشمول است." فيلم "تاريخ خشونت" در واقع جديدترين اقتباس از يك رمان تصويري به همين نام است كه به تازگي موج اقتباس از آنها در ميان فيلمسازان به راه افتاده است.
کد خبر 184616

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha