۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۱۷:۲۴

با صدور بيانيه مشترك؛

كره شماي با ازسرگيري گفتگوهاي سطح بالا با كره جنوبي موافقت كرد

پيونگ يانگ و سئول با صدور بيانيه مشتركي و بدون اشاره به برنامه هاي هسته اي كره شمالي اعلام كردند كه گفتگوها بين مقامات سطح بالاي دو كشور را از سر خواهند گرفت.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري مهر، دو كره در اين بيانيه موافقت كردند تا ماه آينده از 21 الي 24 ژوئن گفتگوها را براي حل اختلافات فيمابين در سطح عالي از سر گيرند.

در اين بيانيه همچنين آمده است كره جنوبي نماينده اي از كابينه دولت اين كشور را در ماه ژوئن براي شركت در مراسمي به مناسبت پنجمين سالگرد نشست بين دو كره در 15 ژوئن سال 2000  به پيونگ يانگ اعزام خواهد كرد.

همچنين كره جنوبي موافقت كرده است تا  در 21 مي سال جاري 200  هزار تن كود به كره شمالي بدهد تا اين كشور بتواند كمي از مشكلاتش را بكاهد.

گرچه در بيانيه اخير بحثي از برنامه هاي هسته اي كره شمالي صورت نگرفته است ليكن به نظر مي رسد توافق اخير براي شروع گفتگوهاي دو كره بر اثر نگراني همپيمانان آمريكا از برنامه هاي هسته اي اين كشور و درخواست آنها براي باز شدن راههاي گفتگو با پيونگ يانگ صورت گرفته است.

تحولات اخير در حالي است كه اخيراً گفتگوي سه روزه بين كره شمالي و كره جنوبي براي عادي سازي روابط عليرغم ابراز علاقه مقامات سئول براي همكاري بيشتر با پيونگ يانگ جهت رسيدن به يك توافق رسمي ، شكست خورده و نتايجي در برنداشت .

 

 

کد خبر 185464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha