۱۵ خرداد ۱۳۸۴، ۱۸:۱۵

در درگيري با عناصر حزب كارگران كردستان ؛

4 نظامي ترك كشته شدند

منابع امنيتي تركيه از كشته شدن 4 نظامي اين كشور در درگيري با اعضاي حزب كارگران كردستان در ايالت تونجبيلي در شرق تركيه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه ، منابع امنيتي در استان تونجبيلي امروز اعلام كردند : اين درگيري شب گذشته در منطقه جيجگلي در شرق اين استان به وقوع پيوست كه طي آن يك نظامي ديگر زخمي شد.

اين منابع افزودند: در حال حاضرگروهي از كماندوهاي ترك عمليات جستجو را در اين منطقه آغاز كردند كه نيروي هوايي نيز آنها را پشتيباني مي كند.

منطقه كوهستاني تونجبيلي از پناهگاه هاي عناصر وابسته به حزب كارگران كردستان به شمار مي رود.

حزب كارگران كردستان از سال 1984 مقاومت مسلحانه اي را براي تشكيل دولت مستقل كردستان در جنوب شرق تركيه آغاز كرده است كه تاكنون 37 هزار تن از اعضاي اين حزب در درگيري با نيروهاي مسلح تركيه كشته شده اند.

اگر چه درگيري در سال 1999 در پي اعلام آتش بس يكجانبه از سوي حزب كارگران متوقف شد اما در ‍ژوئن 2004 از سرگرفته شد.

حزب كارگران كردستان چهارشنبه گذشته در كنفرانسي در شمال عراق در نزديكي مرزهاي ايران خواستار آتش بس با تركيه و ورود به مذاكرات با مقامات آنكارا شد اما مقامات تركيه بويژه ارتش هنوز به اين درخواستها پاسخي نداده اند و بر تعقيب و پيگرد عناصر اين حزب تا پايان تاكيدكرده اند.

 شايان ذكر است عبدالله اوجالان رهبرحزب كارگران كردستان تركيه ( پ ك ك ) درحال گذراندن مجازات حبس ابد خود در يكي از جزاير تركيه است.

 در تحولات جديد سياسي اين حزب كه به حزب كنفرانس براي دمكراتيك و آزادي كردستان تركيه ( كادك) تغيير نام داد، پيشترتصميم گرفته بود سياست جدايي طلبي از دولت تركيه را كنار بگذارد ودرهمان حال خواستار مذاكره با مقامات تركيه شد .

حزب كادك و يا به عبارت ديگرحزب كارگران كردستان تركيه  كه رهبري آنرا عبدالله اوجالان به عهده دارد، دراطلاعيه اي اعلام كرد: اين حزب نام خود را به " كنفرانس مردم كردستان" (كنگراگل) تغيير مي دهد.

کد خبر 191544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha