۳۱ خرداد ۱۳۸۴، ۱۲:۵۰

با همكاري سازمان زمين شناسي و اكتشاف معدني كشور

نقاط خطر خيز جاده چالوس ايمن سازي مي شود

بدنبال ريزشهاي اخير در جاده چالوس در پي زمين لرزه هاي صورت گرفته ، كارشناسان سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور جهت شناخت دقيقتر مناطق داراي پتانسيل خطر و در نهايت ايمن سازي جاده در حال همكاري با وزارت راه و ترابري هستند.

به گزارش خبرگزاري مهر،  مدير زمين شناسي مهندسي سازمان زمين شناسي و اكتشاف معدني كشور تصريح كرد: پس از زمين لرزه بيشترين تلفات در جاده چالوس روي داد كه پيشگيري از تكرار اين پيشامد نيازمند توجه ويژه اي است.

فرهاد انصاري در ادامه گفت: با پيگيري وزارت راه و ترابري و بازديد هاي صورت گرفته از سوي كارشناسان سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور تصميم بر اين شد كه بررسي هاي زمين شناسي مهندسي براي شناخت بيشتر خطرهايي كه جاده چالوس را تهديد مي كنند، انجام شود.

انصاري با اشاره به مطالعات صورت گرفته در جاده هراز توسط كارشناسان سازمان در سالهاي پيش از انقلاب افزود: با استفاده از عكسهاي هوايي، نقشه هاي زمين شناسي مهندسي، مسير جاده هراز با كاربرد ويژه تهيه شده بود كه ضمن مشخص نمودن نقاط خطرناك، پيشنهاداتي نيز جهت اصلاح و ايمن سازي جاده در برداشت و در حال حاضر نيز با همراهي وزارت راه و استفاده از تكنيكهاي نوين، شناسايي نقاط خطر خيز جاده هراز و تعيين خطرنسبي بخشهاي مختلف آن ادامه دارد كه اميدواريم در ادامه ايمن سازي راه، اين فعاليت نيز آغاز شود.

وي افزود: در اين بررسي ها علاوه بر نقاطي كه از خود در زمان زمين لرزه ناپايداري نشان داده اند ، مناطقي نيز كه داراي استعداد ايجاد خطر هستند تا حد امكان شناسايي شده و در نهايت پيشنهاداتي جهت كاهش خطر ارايه شود.

کد خبر 197579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha