۳۱ خرداد ۱۳۸۴، ۱۳:۲۶

در پي اهانت نظاميان آمريكايي به ساحت قرآن كريم؛

علماي سعودي خواستار محاكمه عوامل بي حرمتي به قرآن در يك دادگاه اسلامي شدند

شماري از علماي برجسته عربستان با محكوم كردن اهانت نظاميان آمريكايي به ساحت مقدس قرآن كريم خواستار محاكمه عوامل اين اهانت در يك دادگاه اسلامي شدند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه ، 18 تن از علما و انديشمندان عربستان در بيانيه اي محاكمه مسئولان وعوامل اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم را در پايگاه گوانتاناموي آمريكا در يك دادگاه اسلامي خواستار شدند.

امضا كنندگان اين بيانيه كه اكثر آنها ازائمه سلفي هستند، گفته اند: تنها عذرخواهي وزارت امور خارجه آمريكا ومخالفت آن با اين اقدام براي انحراف واقعيت كافي نيست وامت اسلام تنها با تسليم آنها به يك دادگاه اسلامي كه حكم خداوند درباره آنها اعمال شود، راضي خواهند شد.

امضا كنندگان اين بيانيه از جمله شيخ ناصر بن سليمان العمر اعلام كرده اند : همه مسلمانان بايد نسبت به كتاب پروردگارشان تعصب داشته باشند وبراي حمايت از آن با قدرت وارد عمل شوند و در تمام محافل و مجالس مخالفت خود را با چنين اهانت هاي گستاخانه به كتاب خداوند ابراز كنند.

دراين بيانيه آمده است :همه جوامع اسلامي بايد خشم و انزجار خود را از اين اهانت ها ابراز كنند ونيت عوامل اين اهانت را افشا كنند و تحريم كالاهاي آمريكايي را فعال كنند و خطبا نيز وظيفه شرعي خود را در قبال امت خود در اين زمينه فراموش نكنند.

امضا كنندگان اين بيانيه همچنين خواستار آزادي همه بازداشت شدگان پايگاه گوانتانامو شده اند.

شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ مفتي اعظم عربستان و رئيس هيات علماي بلندپايه اين كشور ازواشنگتن خواسته بود در مساله اهانت به قرآن كريم تحقيق انجام دهد.

اما شيخ عبدالرحمن السديس خطيب مسجد الحرام هم از آمريكا خواسته است براي آرام كردن خشم مسلمانان در قبال بي حرمتي نظاميانش به قرآن كريم عذرخواهي كند.

 شايان ذكر است خبر اهانت نظاميان آمريكايي به قرآن كريم را مجله نيوزويك در ماه مي گذشته (ارديبهشت ماه ) فاش كرده بود اما اين مجله در ادامه به علت فشارهاي فراوان دولت جرج بوش حرف خود را پس گرفت اگر چه عقب نشيني اين مجله از موضع خود تاثيري در مهار خشم روز افزون جهان اسلام از اهانت نظاميان آمريكايي به ساحت قرآن كريم نگذاشت.

کد خبر 198025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha