۳ تیر ۱۳۸۴، ۱۰:۰۱

بازيگر آرواره ها با سرطان مبارزه مي كند

روي شايدر، بازيگر فيلم "آرواره ها"، يكبار ديگر سرنوشت خود را در دستانش گرفت و اين بار در فضايي واقعي و به دور از دنياي فيلم و سينما براي زنده ماندن با سرطان مبارزه مي كند.

به گزارش خبرنگار سينمايي مهر، بازيگر سرشناس امريكايي كه در "آرواره ها"ي استيون اسپيلبرگ در سال 1975 درخششي خيره كننده داشت، اخيراً تحت عمل پيوند مغز استخوان قرار گرفت تا بلكه بيماري سرطانش بهبود يابد. شايدر پس از انجام اين عمل به خبرنگار روزنامه نيويورك ديلي نيوز گفت: "عمل خوبي بود و پزشكان با موفقيت سلول هاي مرا پيوند زدند. در واقع من خودم به خودم لطف كردم."
اما نكته جالبي در اين ميان يادآور شرايط مشابه بازيگر 72 ساله هاليوودي در دنياي سينما با شرايط امروز اوست. شايدر چند سال پيش و در تريلر "رين ميكر"، بر اساس يكي از رمان هاي جان گريشام معروف، نقش مدير يك شركت بيمه اي را ايفا كرد كه از پرداختن حق بيمه به بيمار پيوندزننده مغز استخوان خودداري مي كرد. اين ستاره سابق به رغم وضعيت نه چندان مناسب خود از نظر سلامتي، در سال هاي اخير فعاليت هاي فراواني در سينما داشته كه از آن جمله مي توان به بازي در دو فيلم ويدئويي و هنرنمايي در فيلم "مجازاتگر" در كنار توماس جين اشاره كرد. او دو بار در سال هاي 1972 براي "ارتباط فرانسوي" به كارگرداني ويليام فردكين و 1979 براي "تمام آن جاز" به كارگرداني باب فوسي به ترتيب نامزد اسكار بازيگر مكمل و نقش اول مرد شد.
سرطان مغز استخوان درمان پذير نيست، اما مي توان با مراقبت هاي پزشكي از پيشرفت آن جلوگيري كرد. در ايالات متحده حدود پنجاه هزار نفر به اين بيماري مبتلا هستند.
کد خبر 198906

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha