۱ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۵۸

سعيدي:

کاندیداهای انتخابات نظام پزشکی تا سوم اسفند مهلت تبلیغات دارند

کاندیداهای انتخابات نظام پزشکی تا سوم اسفند مهلت تبلیغات دارند

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از پایان مهلت تبلیغات کاندیداهای انتخابات نظام پزشکی در سوم اسفندماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سعیدی ظهر دوشنبه در نشست خبری ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی در شهرک دانش و سلامت مشهد اظهار کرد: کاندیداهای انتخابات نظام پزشکی تا دوم اسفند فرصت تبلیغ دارند و از سوم اسفند هیچ کاندیدایی نمی‌تواند بیانیه‌ صادر یا در روزنامه ها تبلیغات کند.

وی تاکید کرد: تبلیغات در روزنامه ها در سوم اسفندماه ممنوع است حتی اگر مراحل آماده سازی آن در روز قبل از سوم اسفند انجام شده باشد.

سعیدی بیان کرد: سازمان پزشکی برای تمامی ابزارهای تبلیغاتی برای پزشکان و اعضای سازمان نظام پزشکی استانداردهای را مشخص کرده که پزشکان موظف به رعایتشان هستند.

وی افزود: اندازه تابلوی مطب پزشکان، سربرگ نسخه‌ها و مواردی که باید در آنها ذکر شود به صورت یکسان در نظر گرفته شد تا به صورت ناخواسته تبلیغاتی نشود که سوء تعبیر به وجود بیاید.

وی با اشاره به اینکه این انتخابات هر 4 سال یک بار انجام می‌شود افزود: تبلیغات در سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی باید با هدف اطلاع رسانی انجام شود.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های اجرایی انتخابات نظام پزشکی از مهر ماه سال جاری تدارک دیده شده و از 21 بهمن ماه سال جاری تایید صلاحیت نامزدها در نظام پزشکی مشهد شروع شد.

سعیدی گفت: ثبت نام متقاضیان از دی ماه سال جاری آغاز شده است بعد از بررسی صلاحیت کاندیداها اسامی این افراد در سایت‌های مختلف خبری منتشر شده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: حضور اعضای نظام پزشکی در این انتخابات می‌تواند اقتدار جامعه پزشکی را در کشور بالا ببرد و به نوعی سبب شکوفایی شئونات اعضای نظام پزشکی در جامعه است.

وی بیان کرد: این سازمان غیردولتی است و وظیفه اصلی این سازمان حفظ شئونات جامعه پزشکی است و حضور اعضا در انتخابات که به معنای حمایت از این سازمان است می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه پزشکی استان را حل کند.

وی گفت: برای شرکت در انتخابات نظام پزشکی همراه داشتن کارت نظام پزشکی یا معرفی بیمارستان ضروری است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هر فرد باید در حوزه خود در انتخابات شرکت کند افزود: افرادی که از شهرستان‌های چناران، سرخس، کلات نادر، فریمان و خواف هستند می‌توانند در شهرستان مشهد در انتخابات شرکت کنند.

وی یادآور شد: افرادی که در شهرستان تایباد و باخزر فعالند می‌توانند در تربت جام و از شهرستانهای مه‌ولات، رشتخوار و زاوه در تربت حیدریه می توانند رای خود را به صندوق بیاندارند.

سعیدی با اشاره به تعداد افراد هیئت مدیره‌های شهرستان‌های مختلف یادآور شد: در شهرستان‌ها اعضای هیئت مدیره 11 نفر است که این تعداد از شش نفر پزشک و از گروه دندانپزشک، داروساز، ماما، دکترای علوم آزمایشگاهی و کارشناس پروانه دار هر کدام یک نفر تشکیل می شود.

 

کد خبر 2000814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha