۱ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۳۱

به مناسبت هفته منابع طبيعي/

235 هزار اصله نهال غيرمثمر در خراسان شمالي توزيع و غرس مي شود

235 هزار اصله نهال غيرمثمر در خراسان شمالي توزيع و غرس مي شود

بجنورد- خبرگزاري مهر: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری خراسان شمالی گفت: به مناسبت هفته منابع طبيعي235 هزار اصله نهال غيرمثمر به صورت رايگان براي كاشت در اختيار مردم اين استان قرار مي گيرد.

موسي صابري در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: همزمان با هفته منابع طبیعی عملیات درختکاری و توسعه فضای سبز در خراسان شمالي اجرا خواهد شد.

وي با بيان اينكه هفته منابع طبیعی فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردمی در زمينه حفاظت و گسترش منابع طبیعی است، اظهار داشت: به همين منظور در سال جاري 235 هزار اصله نهال غيرمثمر در هفته منابع طبيعي در اين استان به صورت رايگان توزيع و غرس مي شود.

صابري با اشاره به اينكه توزيع اين تعداد نهال در خراسان شمالي در قالب طرح ملي نهضت سبز انجام مي شود، افزود: در اين طرح نهال هاي غيرمثمر پهن برگ و سوزني برگي كه در نهالستان هاي منابع طبيعي خراسان شمالي توليد شده و با شرايط آب و هوايي استان سازگاري دارند؛ شامل گونه هاي اقاقیا، زبان گنجشک، افرا، انواع سرو، کاج، ارس، ارغوان و ... توزيع خواهد شد.

وي اضافه كرد: اين نهال ها در تمامي ادارات منابع طبيعي شهرستان هاي خراسان شمالي توزيع مي شود و در هنگام توزيع آنها نيز كارشناسان منابع طبيعي نحوه صحيح كشت و نگهداري نهال ها را به متقاضيان آموزش مي دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، از 15 اسفند لغایت 21 اين ماه به نام هفته منابع طبیعی نامگذاري شده و در اين هفته طرح هاي درختكاري متعددي در كشور اجرا مي شود.

کد خبر 2001173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha