حمادی الجبالی:

شکست احزاب در تشکیل دولت تکنونکرات/ رایزنی ها ادامه می یابد

شکست احزاب در تشکیل دولت تکنونکرات/ رایزنی ها ادامه می یابد

نخست وزیر تونس از شکست احزاب این کشور در تشکیل دولت تکنوکرات خبر داد و اعلام کرد که رایزنی ها برای تشکیل یک دولت توانمند ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، حمادی الجبالی شب گذشته در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: احزاب اصلی تونس در تشکیل دولت تکنوکرات شکست خوردند و پیش بینی می شود رایزنی ها برای تشکیل دولتی دیگر ادامه داشته باشد.

وی با بیان این مطلب افزود: ما به رایزنی ها برای تشکیل دولتی که اغلب احزاب سیاسی موافق آن باشند و یک دولت سیاسی باشد که شخصیت های توانمند را در بر داشته باشد، ادامه خواهیم داد.

اظهارات حمادی الجبالی در پی نشست رهبران احزاب لائیک و حزب اسلامی النهضه برای بررسی تشکیل دولت تکنوکرات ایراد شد.

حمادی الجبالی در پی نخستین ترور شکری بلعید یکی از رهبران سیاسی مخالف تونس که نخستین ترور سیاسی پس از انقلاب این کشور در سال 2011 بود متعهد شد که برای اداره تونس تا زمان برگزاری انتخابات یک دولت تکنوکرات و غیر حزبی تشکیل خواهد داد. حزب حاکم النهضه که پیروز نخستین انتخابات پس از انقلاب تونس بود با تشکیل چنین دولتی مخالف است.

قرار بود حمادی الجبالی روز دوشنبه نتایج رایزنی ها برای تشکیل دولت تکنونکرات را اعلام کند. نخست وزیر تونس همچنین اظهار داشت که امروز سه شنبه با رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره اقداماتی که باید در پی ناکامی در تشکیل دولت تکنوکرات اتخاذ کند رایزنی خواهد کرد.

راشد الغنوشی رهبر حزب النهضه با پیشنهاد حمادی الجبالی برای تشکیل دولت تکنوکرات مخالف و معتقد است النهضه با ایده تشکیل دولت ائتلافی که متشکل از افراد توانمند است موافق است.

کد خبر 2001176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha