۳ اسفند ۱۳۹۱، ۷:۲۳

استاندار مرکزی:

دشمن از پشت خاکریزهای جبهه به بازار آمده است/ مسئولان با جدیت وارد شوند

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه کشور ایران در میدان دومین جنگ خود قرار دارد، گفت: ایران در جنگ اقتصادی قرار دارد و دشمن از خاکریزهای جبهه به میدان بازار آمده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر شعبانی فرد افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران در جنگ اقتصادی به سر می برد که دشمن در تلاش است طی آن مردم را از نظام جمهوری اسلامی ایران جدا کند.

وی ادامه داد:‌ دشمن به خوبی به رمز پیروزی جمهوری اسلامی ایران و تداوم آن که همان پشتیبانی مردم از نظام است پی برده و تلاش می کند با تنگ کردن عرصه اقتصادی بر مردم آنهازا از نظام جدا کند رویایی که با هوشیاری ملت ایران در 22 بهمن امسال به سرابی برای آنها تبدیل شد.

شعبانی فرد خطاب به مدیران استان تصریح کرد: اول به خاطر تعهد شرعی تان و بعد بخاطر خدا پا روی نفس تان بگذارید و با جدیت وارد میدان شوید و اجازه ندهید فشار اقتصادی کمر مردم را بشکند.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت قیمت مرغ گرم در استان مرکزی افزود: مرغی که با دان دولتی در مرغداری های بهره مند از تسهیلات بانکی هفت درصد تولید شده چراباید با قیمت پنج هزار و 800 تا شش هزار تومان در بازار عرضه شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: دان مورد نیاز مرغداریها با ارز یک هزار و 266 تومان تامین شده و سالن های مرغداری با تسهیلات هفت درصد ایجادو بازسازی شده اند در نتیجه مرغ تولید در این واحدها باید بسیار ارازنتر از کیلویی سه هزار و 800 تومان درب کشتارگاه باشد.

وی با تاکید بر ضرورت کاهش قیمت مرغ در استان مرکزی گفت: قیمت مرغ منجمد باید از پنج هزار و 100 تومان به چهار هزار و 700 تومان کاهش یابد و این قیمت باید شامل حال تمام افراد جامعه شود.

استاندار مرکزی ضمن مخالفت با طرح سازمان صنعت معدن وتجارت استان مرکزی مبنی بر عرضه مرغ منجمد به قیمت چهار هزار و 400 برای کارمندان و چهار هزار 700 برای سایر مردم افزود: به شدت مخالف دوگانگی قیمت مرغ در استان و تفاوت قائل شدن برای مردم هستم.

شعبانی فرد با اشاره به سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه پرورش مرغ بیان داشت: با سرمایه گذاری صورت گرفته ظرفیت تولید مرغ استان به دو برابر افزایش یافته است به طوری که با افزایش این ظرفیت تولید مازاد گوشت مرغ تولیدی استان مرکزی به 60 هزار تن خواهد رسید.

بازرگانی به وظایف سه گانه اش عمل کند

استاندار مرکزی دربخش دیگر سخنان خود بر ضرورت توجه حوزه بازرگانی سازمان صنعت معدن وتجارت استان مرکزی به وظایف سه گانه اش تاکیدکرد و گفت:‌تامین، توزیع و نظارت سه وظیفه مهم حوزه بازرگانی است که باید بدان توجه شود.

شعبانی فرد انسجام و هماهنگی مدیران را لازمه تنظیم بازار در استان عنوان کرد و افزود:‌مردمی که در حساسترین شرایط پشت نظام ایستادند نباید ظلم کرد و اجازه داد عده ی معلوم الحال بازار کشور را در دست بگیرند.

وی ادامه داد: حال زمان آن رسیده تا دستگاه های نظارتی و بازرسان اصتاف با حضور در بازار کنترل قیمتها رادردست گرفته و اجازه ندهند حقی از ملت ضایع شود.

توزیع شبکه ای راه برون رفت از مشکلات است

استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت توزیع شبکه ای اقلام اساسی مورد نیاز مردم گفت: باید با توزیع شبکه ای از تجمع مردمی در یک مکان شخص برای تهیه اقلام اساسی کاست و فروشگاه های تعاونی، نمایشگاه های بهاره و اصناف مورد اعتماد برای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم انتخاب شوند.

وی گفت:‌ باید با تدبیر عقل و نظارت مستقیم وارد کار شد و ترتیبی اتخاذ شود تا اقلام اساسی موردنیاز مردم با قیمت مناسب و در شرایط مناسب در دسترس آنها قرار گیرد.

کد خبر 2002043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha