۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۴۶

دیوار اعتماد بین پزشکان و سازمان نظام پزشکی آسیب دیده است

دیوار اعتماد بین پزشکان و سازمان نظام پزشکی آسیب دیده است

عضو هیئت مدیره انجمن گوش و حلق و بینی ایران، دلایل مشارکت پایین جامعه پزشکی کشور در دوره قبلی انتخابات نظام پزشکی را نبود عدم اعتماد به سازمان صنفی جامعه پزشکی دانست و افزود: دیوار اعتماد بین سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی ترک برداشته و دچار آسیب شده است که باید ترمیم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اصغر پیوندی در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد سازمان نظام پزشکی در آستانه برگزاری ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور، برگزار شد، اظهارداشت: در دوره قبلی انتخابات نظام پزشکی در مجموع 63 هزار نفر شرکت داشتند که این آمار در تهران در حدود 7 هزار نفر بود.

وی با اعلام اینکه این میزان مشارکت با توجه به جمعیت زیاد جامعه پزشکی کشور چندان بالا نبوده بوده است، ادامه داد: باید ببینیم دلایل این میزان مشارکت چه بوده است. زیرا ما معتقدیم هرچقدر مشارکت بالا باشد، قدرت چانه زنی و تعامل جامعه پزشکی با دستگاههای متولی سلامت بیشتر می شود.

رئیس سابق نظام پزشکی سمنان با اشاره به نقش تنظیم کننده سازمان نظام پزشکی در نظام سلامت کشور، افزود: اگر این نقش مغفول بماند، آسیبهای فراوانی به نظام سلامت وارد می شود.

پیوندی با انتقاد از تزلزل جایگاه سازمان نظام پزشکی در بین جامعه پزشکی کشور، گفت: متاسفانه جایگاه این سازمان روند نزولی داشته و جامعه پزشکی احساس می کند نمی تواند مطالباتش را از سازمان صنفی خودش پیگیری کند.

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی سمنان، خواستار ورود چهره های جدید با دیدگاههای نو در سازمان نظام پزشکی شد و افزود: متاسفانه این سازمان، نقش تعاملی خودش را نادیده گرفته و از همین رو نتوانسته مطالبات جامعه پزشکی را برآورده سازد.

وی با اشاره به ظرفیتهای بسیار خوبی که در سازمان نظام پزشکی وجود دارد، گفت: متاسفانه برخی فکر می کنند مطالبات جامعه پزشکی فقط تعرفه و مالیات است. در حالی که اینگونه نیست و جامعه پزشکی مطالبات زیادی دارد که بر زمین مانده است. هرچند در بحث تعرفه ها نیز این سازمان موفق نبود به طوریکه اختیار تعیین تعرفه ها را از سازمان نظام پزشکی گرفتند.

پیوندی خواستار تعامل سازنده سازمان نظام پزشکی با مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، سازمانهای بیمه گر و سایر بخشهای مرتبط با حوزه سلامت شد و افزود: این تعامل می بایست در اولویت کاری اعضای جدید هیئت های مدیره سازمان نظام پزشکی کشور قرار بگیرد.

به گزارش مهر، ششمین دوره انتخابات نظام پزشکی روز جمعه 4 اسفند ماه جاری در کشور برگزار می شود.

کد خبر 2002548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha