تحولات امنیتی سوریه/

افزایش مقاومت مردمی در برابر تروریستهای مسلح / تکفیریها به بیمارستان کودکان هم رحم نکردند

افزایش مقاومت مردمی در برابر  تروریستهای مسلح / تکفیریها به بیمارستان کودکان هم رحم نکردند

همزمان با ادامه عملیاتهای گسترده ارتش سوریه برای پاکسازی نهایی کشور از وجود گروههای تروریستی و تلفات سنگین آنها، تروریستها نیز به جنایات خود علیه غیرنظامیان بی دفاع ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الاخباریه، شبه نظامیان مزدور یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده را در منطقه جدیدالفضل در حومه دمشق منفجر کردند، آنها همچنین بیمارستان کودکان را با کارگذاشتن دو بمب در رکن الدین هدف قرار دادند.

مقاومت شجاعانه مردم یک روستا در برابر تروریستها
 

نکته قابل ملاحظه در تحولات میدانی سوریه، افزایش مقاومت مردمی در برابر گروههای تروریستی است که یکی از نمونه های آن، مقاومت شیخ عبدالفتاح التلاوی و مردم روستای تل تلبا الحسینیه در حومه ادلب بود که با دستان خالی در برابر گروههای تروریستی ایستادگی کردند که به کشته شدن دو فرزند شیخ التلاوی و یکی از ساکنان روستا منجر شد.

مردم این روستا با این فداکاری خود توانستند شبه نظامیان تروریست را مجبور به فرار کنند.

انفجار خودرو بمبگذاری شده در حومه دمشق
 

همچنین تروریستها، یک خودرو بمبگذاری شده را در خیابان الجولان در منطقه جدیده الفضل در حومه دمشق منفجر کردند که سبب کشته و زخمی شدن چند غیر نظامی بیگناه شد.

همچنین در دو عملیات ویژه ارتش سوریه علیه مخفیگاههای تروریستها در پل زملکا و ورودی عربین، چند خودرو حامل تروریستها منهدم شد که طی آن البرهمجی سرکرده یکی از گروههای موسوم به لواء الاسلام و چند تروریست دیگر به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر، یگانهای ارتش سوریه در اطراف شهر داریا در بخش غربی و جنوب شرقی آن، شماری از تروریستها را به هلاکت رساندند. واحدهای مهندسی ارتش سوریه هم چهار بمب را کشف و خنثی کردند که وزن هر کدام از آنها به بیش از 20 کیلوگرم می رسید.


تلفات تروریستها در حمص، ادلب و حلب
 

در حومه حمص، شماری از تروریستها که به قاچاق سلاح و ارتکاب سرقت و غارت در منطقه شمسین دست می زدند، کشته شدند و دو خودرو حامل موشکهای ضد تانک و موشک انداز و گلوله های خمپاره و انواع مهمات را کشف و ضبط کردند.

نیروهای ارتش سوریه همچنین به پیگرد تروریستها در مناطق البویضه الشرقیه،  العامریه، تل الغار وعین حسین ادامه دادند، همچنین نفوذ یک گروه تروریستی از داخل لبنان به منطقه تلکلخ خنثی شد.

در حومه ادلب در چند عملیات سنگین ارتش سوریه، علاوه بر کشته و زخمی شدن شماری از تروریستها، مقادیری سلاح و مهمات متعلق به آنها نیز منهدم شد.

منابع سوری از تلفات سنگین تروریستهای مسلح در کفرحایا در جبل الزاویه خبر دادند.

در حومه حلب، نیروهای مسلح سوریه، تجمعات تروریستها در النیرب و شمال دویرینی را هدف قرار دادند و یکی از یگانهای ارتش سوریه با تروریستها درگیر شدند، مراکز تجمعات تروریستها در تل حاصل، عسان، المسلمیه، الخربه، کفرناها و اوروم الکبری هدف قرار گرفت.

در عملیات ارتش در تل رفعت، شماری از تروریستها کشته و انبار سلاح و مهمات آنها نیز منهدم شد.

در شهر حلب، یگانهای ارتش سوریه، تجمعات تروریستها در کرم الطراب، محور النقارین، کرم الجزماتی، الملاک الابیض، المعادی، شهرک هنانو و شهرک پلیس را هدف قرار دادند که شماری از آنها کشته و زخمی شدند.

در درعا، نیروهای مستقر در ایست نظامی در ابتدای جاده السد، با یک گروه تروریستی که برای حمله به این مکان تلاش می کردند، درگیر شدند که شماری از تروریستها زخمی شدند.

کد خبر 2002579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha