تحولات سوریه/

روایت هیئت اردنی از چگونگی دیدار با بشار اسد / خشم قطریها از تصمیم اتحادیه اروپا

روایت هیئت اردنی از چگونگی دیدار با بشار اسد / خشم قطریها از تصمیم اتحادیه  اروپا

شوکه شدن مقامات قطر از تصمیم اتحادیه اروپا در خصوص سوریه و روایت هیئت اردنی از چگونگی دیدار خود با بشار اسد از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه العالم گزارش داد تصمیم اتحادیه اروپا در زمینه ممنوعیت صدور سلاح به سوریه، مقامات قطر (حامی اصلی مالی و تسلیحاتی تروریستهای در حال جنگ در سوریه) را شوکه کرد. شیخ "حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی" نخست وزیر و وزیر خارجه قطر با ادعای اینکه این تصمیم نادرست است، به الجزیره گفته بود: جنگجویان(تروریست ها) نیازمند تجهیزات برای نبرد هستند در حالی که این تصمیم (عدم ارسال سلاح از اتحادیه اروپا) سبب طولانی شدن بحران سوریه می شود.

وی با گرفتن ژست دلسوزی برای ملت سوریه با وجود حمایتهای گسترده تسلیحاتی از گروههای برهم زننده امنیت و آرامش آنها به مخالفت کشورش به طرح معاذ الخطیب رئیس ائتلاف مخالفان سوری سوریه برای گفتگو با دولت سوریه اشاره کرد و ادامه حمایت کشورش از مخالفان(تروریست ها) حتی در زمینه تامین نیازهای تسلیحاتی برای نبرد با ارتش سوریه تاکید کرد.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا دوشنبه قانون ممنوعیت صدور سلاح به سوریه را از ابتدای ماه مارس به مدت سه ماه تمدید کرده و تعدیلاتی در این قانون در زمینه حمایت از غیرنظامیان سوری با ارسال مواد غیرمرگبار انجام دادند.

23 ماه از بحران خانمانسوز سوریه می گذرد؛ بحرانی که سبب کشته شدن بیش از 70 هزار سوری شده است.بحران سوریه از سوی کشورهای غربی - عربی به مردم و دولت سوریه و به دلیبل حمایت از رژیم صهیونیستی تحمیل شده است. قطر و عربستان تامین کننده اصلی مالی تروریست های درحال جنگ در سوریه هستند و ترکیه مسئولیت پشتیبانی و آموزش این تروریست ها را به عهده دارد، آمریکا نیز طراح و فرماندهی این بحران خانمانسوز را عهده دار است.

هیئت اردنی چگونه به دیدار اسد رفتند

بشار اسد در دیدار با هیئت اردنی با وی بر خلاف عادت مرسوم در مراسم تشریفات کاخ های حکام عرب، اعضای هیئت اردنی که با تازگی به دمشق سفر کرده اند، به صورت مستقیم و بدون واسطه و نشستن در سالن انتظار با شخص اول سوریه دیدار کردند. سادگی باور نکردنی مراسم تشریفات در کاخ ریاست جمهوری سوریه، اعضای این هیئت اردنی را که "سمیح خریس" دبیر انجمن صنفی وکلای مدافع اردنی ریاست آن را به عهده داشت، غافلگیر کرد و موجی از اعتراض در امان پایتخت اردن به دنبال داشت.به عقیده فعالان اردنی هوادار بشار اسد، اتخاذ تدابیر بسیار ساده برای دیدار این هیئت اردنی با بشار دلیلی آشکار بر آرامش و امنیتی است که رئیس جمهور و اطرافیان وی در سایه آن زندگی می کنند.

همه اعضای هیئت اردنی در حاشیه دیدار با بشار اسد و در گفتگوهای مطبوعاتی پس از این دیدار، تقریبا روایتی متحد درباره شرایط لجستیکی دیدار با بشار اسد ارائه کردند.خاطرنشان می شود که هیئت اردنی بر خلاف انتظار به محض ورود به سالن ملاقات، با بشار اسد روبرو شدند. وی بدون واسطه و تشریفات پروتکلی با تک تک آنها دست داد و برخلاف عادت مرسوم در این دیدارها تنها چند نیروی امنیتی و نظامی در آنجا حضور داشتند.

به نظر هیئت اردنی، بشار اسد کاملا آرام بود و تدابیر امنیتی چندان قابل لمس نبود و اثری از پیچیدگی و آشفتگی در تدابیر امنیتی برای این دیدار دیده نمی شد، اما با این وجود این همه سادگی، حتی برخی از اعضای این هیئت که فارغ التحصیل دانشگاه های دمشق هستند نیز نتوانستند کاخ کوچک و مجهول الهویه ای را که بشار در آن با آنها دیدار کرد، شناسایی کنند.

کد خبر 2002949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha