۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۲۰

حجت الاسلام غرویان در گفتگو با مهر:

حرمت حرم حضرت معصومه(س) در همه حال باید حفظ شود

حرمت حرم حضرت معصومه(س) در همه حال باید حفظ شود

قم - خبرگزاری مهر: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بر لزوم رعایت حریم و حرمت مکان های مقدس همچون حرم حضرت معصومه (س) تاکید کرد.

حجت الاسلام محسن غرویان در گفتگو با مهر با اشاره به لزوم حفظ حرمت حرم کریمه اهل بیت(س) اظهار داشت: همه ما باید بر حفظ حرمت حرم حضرت معصومه(س) اهتمام ویژه‌ای داشته و از هر گونه حوادثی که موجب حرمت شکنی حریم کریمه اهل بیت(س) می‌شود خودداری کرد.

وی بیان داشت: مطالعه زندگی حضرت معصومه(س) حاکی از آن است که ایشان عالمه و محدثه زمان خویش بودند به طوری که در غیاب پدر گرامی‌شان مسائل فقهی، علمی و اعتقادی مردم آن دوره را پاسخ گو بودند.

عضو هیئت علمی جامعه المطفی العالمیه عنوان کرد: حضرت معصومه(س)، مکرمه و مشتاق علم، تحصیل و فراگیری علوم الهی و معنوی و اخلاقی بوده اند و عظمت شخصیت ایشان از مکانت علمی و عملی ایشان حاکی است.

وی با اشاره به نام حضرت معصومه(س) ابراز داشت: نام این بانوی بزرگوار نشان دهنده آن است که ایشان از چنان تقوا و پاکدامنی برخوردار بوده که خود را از هرگونه گناه و معصیت حفظ می‌کرده‌اند.

 عفاف حضرت معصومه(س) الگویی برای نسل جوان است

حجت الاسلام غرويان با اشاره به لزوم حفظ  شئونات اسلامی تصریح کرد: بانوان با مطالعه شخصیت این بانوی بزرگوار می‌توانند ایشان را الگویی برای خود گرفته و رهرو او باشند.

وی با اشاره به برکات ورود حضرت معصومه(س) به قم یادآور شد: یکی از بزرگ ترین برکات ورود حضرت معصومه(س) به قم ایجاد پایگاه‌های دینی و حوزوی است که منجر به تربیت علمای بزرگواری چون امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و دیگر شخصیت‌های بزرگ معنوی شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در این زمینه اضافه کرد: پرورش همین شخصیت‌های بزرگ دینی و معنوی بود که در نتیجه منجر به انقلاب اسلامی و ایجاد نظام اسلامی در کشور شد.

حجت الاسلام غرویان بیان کرد: همه ساله شاهد حضور افراد بسیاری از بلاد مختلف در مراکز حوزه های علمیه هستیم که به فراگیری علوم دینی و اخلاقی پرداخته و از برکات حضور در این مکان مقدس بهره مند می شوند

کد خبر 2003113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha