۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۱۶

خطیب در مراسم افتتاحیه جام جهانی کشتی‌ آزاد:

کمپین اعتراض به حذف کشتی از المپیک تشکیل شد/ جامعه کشتی متحد شدند

کمپین اعتراض به حذف کشتی از المپیک تشکیل شد/ جامعه کشتی متحد شدند

سرپرست فدراسیون کشتی ایران در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات جام جهانی کشتی آزاد 2013 - تهران از تشکیل نخستین کمپین اعتراض به حذف کشتی از المپیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی ایران در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه مسابقات جام جهانی کشتی آزاد 2013 - تهران طی سخنانی اعلام کرد: اکنون که مسابقات کشتی فرنگی جام جهانی با ریاست آقای "هه گه دوش" به پایان رسیده آغازگر رقابتهای کشتی آزاد هستیم. امروز اتحاد جامعه کشتی کاملا هویدا شده و ایران نیز به نمایندگی از کشورهای صاحب نامه کشتی، اولین کمپین اعتراض به حذف کشتی از المپیک را تشکیل داد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: چهارشنبه شب، در نخستین جلسه این کمپین نطق آتشین "هه گه دوش" بسیار مورد توجه قرار گرفت. خوشبختانه مسئولان کشتی کشورهای دیگر هم از این موضع گیری حمایت کردند. مفتخرم که بگویم ایران نخستین کشوری بود که به دلیل میزبانی رقابتهای جام جهانی پیشتاز اعتراض به حذف کشتی از بازی‌های المپیک بود.

سرپرست فدراسیون کشتی ایران در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه مسئولان ورزش و دولت جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به قدمت و قداست این رشته، با حذف کشتی از المپیک مخالف هستند و در این راستا نباید از تلاش وزیر ورزش و جوانان ایران در این زمینه که بسیار قابل تقدیر بود، به سادگی گذشت.

خطیب در پایان صحبت‌هایش گفت: امیدوارم مسابقات کشتی آزاد نیز مثل رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی با اصول پهلوانی و جوانمردی برگزار شود. همچنین امیدوارم میهمانان و کشتی گیران خارجی در طول مدت حضورشان در ایران، اقامت خوبی داشته و با خاطراتی خوش به کشورشان بازگردند.

کد خبر 2003325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha