۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۰۳

16 مجتمع بین راهی به مسافرین نوروزی خراسان جنوبی خدمات می دهند

16 مجتمع بین راهی به مسافرین نوروزی خراسان جنوبی خدمات می دهند

بیرجند – خبرگزاری مهر:خدمات دهی 16 مجتمع بین راهی به مسافران نوروزی و تردد یک میلیون و200 دستگاه خودرو در محورهای مواصلاتی از اخبار حمل و نقل خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر،  معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی گفت:  16 مجتمع هاي خدماتي و رفاهي در مسيرهاي مواصلاتي استان در ايام نوروز به مسافران خدمات ارائه می کنند.

سید مهدی حسینی اظهارکرد: ساليانه ميليونها مسافر و صدها هزار وسيله نقليه در شبكه راههاي كشور رفت وآمد مي كنند.

وی بیان داشت: انبوه مسافران و رانندگان اتوبوسها، كاميونها و ساير وسايل نقليه به مكانهايي نياز دارند كه بتوانند از خدمات مورد نياز در طول سفر استفاده كنند.

وی با بیان اینکه مجتمع هاي خدماتي و رفاهي و تيرپاركها، به منظور تمركز خدمات مورد نياز رانندگان وسايل نقليه وسرنشينان آنها در طول جاده هاي اصلي و فرعي احداث شده اند، ادامه داد: این مجتمع ها داراي امكانات و خدمات بهداشتي، درماني، رستوران، نماز خانه، جايگاه عرضه سوخت، پاركينگ وساير خدمات رفاهي هستند.

 وی عنوان کرد: مجتمع های بین راهی نقش بسزا و انكارناپذيري در كاهش تصادفات و تلفات جاده اي، علي الخصوص تصادفات ناشي از خستگي و خواب آلودگي ايفا مي كنند.

وی تصریح کرد: تمامی سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد این مجتمع‌های بین‌راهی توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و البته دولت نیز برای حمایت از آنها تسهیلاتی را در نظر می‌گیرد.

وی با اشاره به افزایش سفرها در یام نوروز گفت: 16 باب مجتمع هاي خدماتي و رفاهي در طول محورهاي مواصلاتي استان، آماده ارائه خدمات به مسافرين هستند.

 حسینی با اشاره به در دست ساخت بودن پنج مجتمع بین راهی دیگر در استان افزود: هفت  باب نیز در مراحل تكميل پرونده و دریافت مجوز است.

 تردد یک میلیون و 200 هزار خودرو در محور های مواصلاتی خراسان جنوبی

 مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی از تردد یک میلیون و 200 هزار دستگاه وسيله نقليه در محورهاي مواصلاتي اصلي استان طی بهمن ماه سال جاری خبر داد.

ابراهیم نصری  افزود: از این تعداد سهم خودرو هاي سنگين 331 هزار و 768 دستگاه و به طور ميانگين 27 درصد و تعداد 902 هزار و 224 دستگاه سواري معادل 73 درصد از كل تردد در محورهاي استان بوده است.

وی عنوان کرد: ميزان تردد در محورهاي مواصلاتي استان 22 درصد نسبت به ماه قبل (دی ماه) افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین ميزان تردد در محورهاي مواصلاتي استان در روز 17 بهمن ماه بوده است، تصریح کرد: کمترین ميزان تردد در روز 26 بهبمن ماه ثبت شده است.

نصری میانگین سرعت تردد ثبت شده در محور هاي استان در بهمن ماه را 81 کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و افزود: محور بيرجند- خوسف (عرب آباد ) در بهمن ماه بيشترين ميزان تردد را با ميانگين 312 وسيله نقليه در ساعت به خود اختصاص داده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی گفت: كمترين ميزان تردد در محور هاي استان نيز مربوط به محور سربيشه-درح با ميانگين 40 وسيله نقليه در ساعت بوده است.

به گفته وی تعداد سبقت هاي غير مجاز ثبت شده در محل دستگاههاي تردد شمار برابر 546.46  وسيله نقليه بوده است.

کد خبر 2003372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha