۵ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۰۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

پوروهاب در انتظار انتشار 22 کتاب/ «پیشگامان شعر فارسی» برای چاپ آماده می‌شود

پوروهاب در انتظار انتشار 22 کتاب/ «پیشگامان شعر فارسی» برای چاپ آماده می‌شود

محمود پوروهاب نگارش یکی از آثار جدید خود با نام‌ «پیشگامان شعر فارسی» را به پایان رسانده و آن را به سوره مهر تحویل داده است.

محمود پوروهاب نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر گفت:‌ «پیشگامان شعر فارسی» عنوان کتابی است که چندی پیش نگارش آن را به پایان رساندم. این کتاب خلاف اغلب آثارم که برای کودکان و نوجوانان هستند، برای حوزه سنی بزرگسال یا بهتر بگویم جوانان نوشته شده است و در آن اطلاعاتی درباره شاعران فارسی‌زبانان پیش از اسلام هم وجود دارد.

وی افزود: در این کتاب درباره زبان فارسی و آثار شاعران پیش و پس از ورود اسلام به ایران اطلاعات زیادی وجود دارد. «پیشگامان شعر فارسی» اطلاعاتی هم درباره شعر فارسی در مقطع زمانی قبل و بعد از رودکی نیز دارد. یعنی در کل بخشی از کتاب درباره شعر فارسی قبل از اسلام و بخش دیگرش به بررسی این شعر در دوره‌های بعد از اسلام اختصاص دارد.

این نویسنده در ادامه گفت: قرار است این کتاب را انتشارات سوره مهر چاپ کند. من کتاب را تحویل داده‌ام. ظاهراً قرار است 50 عنوان دیگر هم در کنار این کتاب، تشکیل یک مجموعه را بدهند. در این 50 جلد هم قرار است درباره شاعران مختلف ادبیات فارسی و آثارشان بحث شود و آن طور که اطلاع دارم عده‌ای از دوستان نویسنده و محقق کارهای خود را در این زمینه تحویل داده‌اند. به این ترتیب عناوین مختلفی درباره آثار شاعران و نویسندگان تاریخ ایران آماده خواهد شد.

پوروهاب درباره آثار دیگرش گفت: علاوه بر کتابی که اشاره کردم، یک مجموعه 10 جلدی از کتاب‌های مذهبی در انتشارات قدیانی، یک مجموعه 10 جلدی درباره کارهای نیک برای بچه در انتشارات سوره مهر و یک کتاب با عنوان «خوان هشتم» درباره داستان‌های شاهنامه دارم که قرار است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را چاپ کند. این 3 سری کتاب هم در انتظار چاپ هستند و هنوز منتشر نشده‌اند.

کد خبر 2003777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha