۶ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۵۱

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

جزئیات بیمه تکمیلی راهنمایان گردشگری/ 6 هزار راهنمای گردشگری بیمه می شوند

جزئیات بیمه تکمیلی راهنمایان گردشگری/ 6 هزار راهنمای گردشگری بیمه می شوند

مدیرکل مراکز اقامتی و خدمات گردشگری کشور گفت: 6 هزار و 260 راهنمای گردشگری در کشور فعالیت می کنند که همه آنها می توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار بگیرند ولی باید سهم بیمه خود را که قبلا نفری 14 هزار تومان بود و اکنون آن را به هفت هزار تومان کاهش داده ایم، بپردازند.

مرتضی شریفی به خبرنگار مهر گفت: برخی از راهنمایان گردشگری  بیمه خویش فرما و یا تامین اجتماعی هستند ولی بیمه تکمیلی نشده اند و باید سازمانی این کار را برای آنها انجام می داد به همین منظور سازمان میراث فرهنگی با همکاری بیمه ایران و جامعه راهنمایان گردشگری تفاهمنامه ای امضا کرد تا راهنمایان تور که کارت تور لیدری دارند وارد سایت بیمه ایران شده، مشخصات خود را وارد کنند و کارت بیمه بگیرند.

وی با بیان اینکه راهنمایان درآمد آنچنانی ندارند و تامین هزینه های بیمارستانی برای آنها بسیار زیاد بود گفت: بیمه ایران تعهداتش را نیز در قالب موارد مختلفی از جمله بیمه عمل های جراحی، مسائل پاراکلینیکی و ... متقبل می شود.

مدیرکل مراکز اقامتی و خدمات گردشگری کشور با بیان اینکه به زودی این بخشنامه را به استانها ابلاغ می کنیم تا راهنمایان نسبت به تکمیل مشخصات خود در سایت بیمه ایران اقدام کنند گفت: هر کسی در شهرش کارت بیمه طلایی را دریافت می کند و اگر بخواهد هزینه هایش را تامین کند پرونده خود را به نمایندگی بیمه در آن شهر می برد و دیگر نیازی نیست به تهران بیاید. با این حال جزئیات آن را در سایت سازمان میراث فرهنگی نیز قرار می دهیم.

وی درباره اینکه راهنمایان گردشگری تقاضای داشتن بیمه تامین اجتماعی را دارند گفت: هر کدام از راهنمایان گردشگری می توانند بیمه خویش فرمای تامین اجتماعی شوند اما آنها می خواهند که دولت پول اولیه بیمه بدهد ما نیز که کارمند دولت هستیم مبلغ اولیه بیمه را خودمان پرداخت می کنیم پس آنها نیز باید حق بیمه اولیه را بپردازند اما اگر قرار باشد این حق بیمه را سازمان میراث فرهنگی بپردازد باید مجلس تصویب کند و بودجه لازم در اختیار سازمان قرار گیرد.

شریفی افزود: رئیس سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد تشکیل هلدینگ راهنمایان را داده است تا آنها زیر نظر سازمان حمایت های دیگری را دریافت کنند. در آن صورت بحث تضمین امنیت شغلی مطرح می شود و می دانند که ماهانه درآمد دارند از طرف دیگر آن شرکت می تواند طرف تعهد بیمه تامین اجتماعی شود و آنها را بیمه کند تنها راهکار اجرایی که منع قانونی نیز نداشته باشد همین است اما اینکه دولت بخواهد مبلغی را بابت بیمه راهنمایان بپردازد به مصوبه مجلس نیاز دارد.

شریفی درباره انجمن صنفی راهنمایان گردشگری نیز گفت: این انجمن یک کانون صنفی است و باید اساسنامه آن در سازمان تایید  و آیین نامه اجرایی برای آنها تدوین شود. در هر حال اکنون تنها تشکلی که بر آن نظارت داریم جامعه راهنمایان گردشگری است.

کد خبر 2004030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha