۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۰۹

معاون لاوروف :

آمریکایی ها از درخواست برای کناره گیری بشار اسد صرف نظر کرده اند

آمریکایی ها از درخواست برای کناره گیری بشار اسد صرف نظر کرده اند

معاون وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد آمریکایی ها دیگر از ما نمی خواهند بشار اسد رئیس جمهوری سوریه را به کناره گیری متقاعد کنیم .

به گزارش خبرگزاری مهر، میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در امور خاورمیانه ابراز امیدواری کرد نمایندگان دولت و مخالفان در سوریه به زودی پای میز گفتگوها بنشینند

وی در گفتگو با شبکه المیادین اظهار داشت مسکو نهایت تلاشهای خود را برای آغاز گفتگوهای مستقیم میان گروههای سوری به کار خواهد گرفت.

بوگدانف خاطر نشان کرد مسکو، اول مارس، میزبان مناف طلاس، پنجم مارس، میزبان معاذ الخطیب و در یازدهم مارس، میزبان هیثم مناع در چارچوب رایزنی هایش با مخالفان سوری خواهد بود. این در حالی است که برخی رسانه های خارجی از تصمیم سران مخالفان سوری برای تعلیق برنامه سفر خود به مسکو خبر داده اند.

بوگدانف گفت : مهم آن است که دیدار سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با جان کری همتای آمریکایی وی در برلین پس از دیدار لاوروف و ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در مسکو برگزار خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد دستورکار نشست احتمالی میان لاوروف و جان کری در برلین در سه شنبه آتی، بررسی بحران سوریه بر اساس تشویق نمایندگان مخالفان و دولت سوریه به گفتگو است.

وی  افزود جان کری به ادامه گفتگو با ما به ویژه بر اساس فرمول سه گانه روسیه، آمریکا و اخضرالابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل متحد و همچنین در چارچوب طرح شورای امنیت اهتمام دارد.

معاون لاوروف در خصوص دگرگونی در موضع آمریکا در خصوص سوریه اظهار داشت آمریکایی ها موضع واضح ما را در خصوص رئیس جمهور بشار اسد می دانند و دیگر از ما نمی خواهند که اسد را به کناره گیری متقاعد کنیم.

بوگدانف اظهار داشت از همان آغاز گفتیم که مشارکت ایران و ترکیه در چارچوب گروه کاری درباره سوریه، بسیار مهم است، بنابراین ما رایزنی های سه جانبه میان ایران، ترکیه و مصر را در خصوص سوریه تایید می کنیم و پیشتر هم از ایده مرسی در خصوص تشکیل کمیته چهارجانبه با مشارکت ایران، ترکیه،مصر و عربستان حمایت کرده بودیم.

کد خبر 2004361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha