۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۵۶

حجت الاسلام استیری:

بی توجهی انسان به دین و آیین الهی خیانت به خداوند است

بی توجهی انسان به دین و آیین الهی خیانت به خداوند است

فیروزکوه - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: گاهی انسان به دین و آیین الهی بی توجهی می کند که این همان خیانت به خداوند است.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان فیروزکوه ظهر شنبه با حضور حجت الاسلام عبدالعلی استیری نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه فیروزکوه، ابوالقاسم مهری فرماندار فیروزکوه، حسین حیدری شهردار، حجت الاسلام داود ضمیر رضوانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی، معاونان فرماندار و رؤسای سایر ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالعلی استیری در این مراسم گفت: نگاه مردم به مسئولان با دیگران فرق دارد، مردم از مسئولان انتظار دیگری دارند، اگر می خواهیم رضایت خدا و مردم را داشته باشیم باید سه ویژگی را رعایت کنیم .

وی یکی از این سه ویژگیها را فروتنی و تواضع دانست و افزود: اگر خدای نکرده مدیری غرور و تکبر در وجودش باشد هرگز موفق نخواهد بود، خداوند در قرآن می فرماید "کسانی هستند که به حالت تواضع بر روی زمین راه می روند" همچنین در این خصوص حضرت لقمان به فرزندش می گوید "با تکبر بر روی زمین راه نرو".

تواضع از خصوصیات پیامبر(ص) است

وی ادامه داد: تواضع از خصوصیات پیامبر(ص) است به هر حال افراد مختلفی به مسئولان مراجعه می کنند که انتظار دارند درگیر پیچ و خمهای اداری نشوند و اگر با امروز و فردا کردن مواجه شوند، ممکن است مطلب یا سخنی را بگویند که گاهی بر حق است و اگر گاهی هم بر حق نبود و انتظارات بی حد است با حالت نرم مسئولان باید با آنها برخورد کرده و به گفته پیامبر(ص) که می فرمایند " با جاعل با نرمی برخورد کنید" عمل کنند.

امام جمعه فیروزکوه بیان داشت:در روایتی آمده است که اگر می خواهیم بزرگ شویم، این بزرگ شدن نردبانی دارد که باید خود را کوچک کرد تا از آن بالا رفت و در آن زمان است که با شخصیت و با شرافت در نظام جمهوری اسلامی ایران مدیر موفق خواهد بود .

وی اضافه کرد: ویژگی دوم امانتداری است یک مقام مسئول باید امانتدار باشد گاهی خیانت در امانت جنبه خصوصی و گاهی عمومی دارد نباید به خداوند خیانت کرد، گاهی انسان به دین و آیین الهی بی توجهی می کند که این همان خیانت به خداوند است در آیه شریفه قرآن آمده است "به امانتهایی که به شما سپرده شده خیانت نکنید" و نکته سوم، بی توجهی به دنیا و ریاست است.

حجت السلام استیری در پایان به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: باید به سخنان مقام معظم رهبری توجه کرد که سه بار فرمودند "تقوا" اگر تقوا باشد خیانت در امانت، اختلاف و غرور نیست و دو مرتبه مقام معظم رهبری فرمودند "صبر" که با صبر در کارها موفق خواهید شد.

کد خبر 2004472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha