۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۰۳

در اعتراض به شرایط اقتصادی

مردم اسپانیا بار دیگر دست به تظاهرات زدند

مردم اسپانیا بار دیگر دست به تظاهرات زدند

ده ها هزار نفر از مردم اسپانیا بار دیگر در اعتراض به شرایط بد اقتصادی و اجرای طرح ریاضت اقتصادی اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تظاهرات عصر روز گذشته در اعتراض به وجود فساد سیاسی، خصوصی سازی بخش های عمومی، و اجرای طرح ریاضت اقتصادی برگزار شد.

در تظاهرات روز گذشته دانشجویان، پرشکان، اتحادیه های مختلف کارگری، خانواده های جوان، و بازنشستگان حضور داشتند و در شهر مادرید تظاهرات کنندگان اغلب در زیر نوشته ای با عنوان "جریان شهروندی" گردهم آمده بودند.

علاوه بر شهرمادرید، شهرهای دیگر اسپانیا از جمله بارسلونا، گران کاناریا و لاکرونیا در شمال اسپانیا نیز روز گذشته صحنه تظاهرات ضد دولتی بودند.

اسپانیا به مدت پنج سال است که گرفتار بحران اقتصادی است اما با وجود اجرای طرح ریاضت اقتصادی همچنان نرخ بیکاری در این کشور بالا بوده و هیچ نشانه ای از بهبود شرایط دیده نمی شود.

در این میان "ماریانو راخوی" نخست وزیر ایتالیا برای متقاعد کردن سرمایه گذاران برای حضور در بازارهای اسپانیا اقدام به کاهش شدید بودجه های دولتی کرده است.

صرف نظر از شرایط بد اقتصادی مردم اسپانیا به وجود فساد در میان سیاستمداران خود معترض هستند، پس از آنکه در هفته های گذشته گزارش هایی در مورد پرداخت غیر قانونی پول از سوی صاحبان صنایع به حزب حاکم و دیگر احزاب قدرتمند اسپانیا منتشر شد روز گذشته نیز داماد پادشاه این کشور به اتهام فساد مالی به دادگاه فراخوانده شد.

کد خبر 2004836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha