عملیات مالی در مراحل نهایی است/ واکنش روسیه به عملیات فرانسه

عملیات مالی در مراحل نهایی است/ واکنش روسیه به عملیات فرانسه

تاکید رئیس جمهوری فرانسه بر مراحل نهایی عملیات نظامیان در مالی و واکنش روسیه به عملیات نیروهای فرانسوی از جمله رویدادهای اخیر در این کشور جنگ زده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، "فرانسوا اولاند" روز گذشته در پاریس اعلام کرد که نظامیان فرانسوی در مراحل نهایی عملیات خود در مالی به سر می برند و بقیه نظامیان در مناطق کوهستانی با گروههای افراطی مبارزه خواهند کرد.

همزمان با انتشار گزارشها درباره تلفات سنگین ارتش چاد در مالی، اولاند از سربازان چاد به خاطر مبارزه با شبه نظامیان در شمال این کشور تشکر کرد.

چاد تاکنون از زمان آغاز عملیات نظامی در مالی به رهبری فرانسه که به بهانه مبارزه علیه افراطیون در شمال این کشور صورت می گیرد، متحمل بدترین تلفات شده و در جریان درگیریهای جمعه گذشته 13 سرباز چاد کشته شدند.

دولت چاد قول داده است که دو هزار نظامی را به عنوان بخشی از عملیات سربازان آفریقایی در مالی به این کشور اعزام کند.

     

از سوی دیگر بی بی سی خبر داد، آمریکا نیز از کمک های بیشتر به نیروهای فرانسوی و آفریقایی برای مقابله با افراطیون خبر داده و هم اکنون در حال اعزام هواپیماهای بدون سرنشین به نیجر است.

بی بی سی به نقل از مقامات آمریکایی می نویسد: هواپیماهای بدون سرنشین غیرمسلح می توانند بر فراز مناطقی که عملیات نظامی در آنجا انجام می شود، پروازد کنند و اطلاعات مفیدی را در این باره کسب کنند.

به نوشته صدای روسیه، یک منبع وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو با تاکید بر راه حل دیپلماتیک برای پایان به بحران مالی مخالفت خود را با اقدام نظامی در این کشور اعلام کرده است.

مسکو اعلام کرده است: نمی خواهیم که فرانسه به بهانه مبارزه با افراطیون در طولانی مدت در مالی باقی بماند.

این رسانه روسی همچنین از ارسال کمک های بشردوستانه این کشور به مالی همزمان با ادامه درگیریها در این کشور خبر داد.

وزارت موقعیت اضطراری روسیه اعلام کرده است که تمام کمک های بشردوستانه به میزان 40 تن روز جمعه با هواپیما به مالی می رسد.

کد خبر 2004844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha