۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۱۷

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

پول فروش بنزین و گازوئیل آزاد فعلا به خزانه نمی‌رود/ تسویه بدهی دولت به جایگاهداران

پول فروش بنزین و گازوئیل آزاد فعلا به خزانه نمی‌رود/ تسویه بدهی دولت به جایگاهداران

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت با تشریح توافق جدید انجام گرفته با مجموعه وزارت نفت، جزئیات روش جدید پرداخت منابع مالی حاصل از فروش بنزین و گازوئیل آزاد در جایگاه‌ها را تشریح کرد.

بیژن حاج محمدرضا در گفتگو با مهر با اشاره به توافق جدید جایگاه داران سوخت و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پرداخت کارمزد حاصل از فروش بنزین، گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ابتدای آذرماه سالجاری تاکنون هیچ گونه کارمزدی برای فروش بنزین به جایگاهداران سوخت کشور پرداخت نکرده است.

رئیس انجمن جایگاه داران سوخت با اعلام اینکه تعدیل نرخ کارمزد بنزین از ابتدای فروردین ماه سالجاری تاکنون پرداخت نشده است، تصریح کرد: در حال حاضر حجم طلب جایگاهداران سوخت از دولت به بیش از 120 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با یادآوری اینکه اخیرا توافقی با شرکت ملی پخش برای دریافت کارمزدهای معوق بنزین حاصل شده است، بیان کرد: بر این اساس، جایگاهداران منابع مالی حاصل از فروش بنزین و گازوئیل آزاد را دیگر به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی پرداخت نمی شود.

وی با بیان اینکه از اواخر بهمن ماه سالجاری این درآمد به جای طلب معوق جایگاهداران سوخت محاسبه خواهد شد، تاکید کرد: با این روش امکان جبران بخشی از زیان و طلب معوق بنزینی جایگاه داران سوخت فراهم می شود.

به گزارش مهر، بر اساس آمارهای رسمی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در سالجاری به طور متوسط روزانه 10 تا 12 میلیون لیتر بنزین با قیمت آزاد در جایگاه های سوخت عرضه می شود.

از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین ایران حدود 64 میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 5 درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر، مسئولان وزارت نفت پیش بینی می کنند مصرف روزانه بنزین کشور در نیمه دوم اسفند ماه به روزانه 70 میلیون لیتر و در روزهای پایانی سال حتی به روزانه 90 تا 100 میلیون لیتر هم افزایش یابد.

کد خبر 2004947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha