رهبران آفریقا پیمان صلح کنگو را امضا می کنند

رهبران آفریقا پیمان صلح کنگو را امضا می کنند

رسانه های خبری از نشست رهبران آفریقا در پایتخت اتیوپی برای امضای پیمان صلح کنگو، با هدف پایان دادن به خشونت ها در این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، رهبران آفریقا قرار است که امروز یکشنبه در آدیس بابا پایتخت اتیوپی پیمان صلح را با هدف برقراری صلح و ثبات در جمهوری دموکراتیک کنگو امضا کنند.

گفته می شود که رهبران 11 کشور جمهوری دموکراتیک کنگو، آنگولا، بروندی، جمهوری آفریقای مرکزی، جمهوری کنگو، روآندا، آفریقای جنوبی، سودان جنوبی، تانزانیا، اوگاندا و زامبیا در این نشست شرکت کنند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، توافق صلح می تواند باعث مداخله سازمان ملل در شرق کنگو برای مبارزه با شورشیان و پایان خشونت ها در این کشور شود.

بر اساس طرح سازمان ملل، ماموریت نیروهای صلح این نهاد بین المللی در جمهوری دموکراتیک کنگو تمدید می شود و بیش از دو تا دو هزار و 500 نیرو همراه با نیروهای موجود در کنگو به ماموریت خود ادامه می دهند و با شورشیان مقابله می کنند.

رسانه های خبری از آوارگی میلیون ها نفر در شرق کنگو و اسکان آنها در دیگر مناطق این کشور در اوایل مه 2012 و پناهنده شدن هزاران نفر به کشورهای همسایه خبر دادند.

کد خبر 2005086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha