۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۱۲

سفیر سابق کانادا یکبار دیگر "آرگو" را نکوهش کرد

سفیر سابق کانادا یکبار دیگر "آرگو" را نکوهش کرد

کن تیلور سفیر پیشین کانادا در ایران، در آستانه برگزای مراسم اسکار 2013 و اعلام نام برترین آثار سینمایی سال، زبان به سرزنش "آرگو" گشود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، کن تیلور که نقش اصلی در خروج 6 دیپلمات فراری سفارت آمریکا، از ایران را برعهده داشت، تاکید کرد که این فیلم چنان نشان داده که انگار افراد کانادایی نیز منتظر بودند تا در ماموریت سیا از ایران فرار کنند.

با نمایش فیلم "آرگو" در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در ماه سپتامبر، بن افلک مدام با این مساله مواجه شده که فرار 6 دیپلمات آمریکایی حاصل تلاش بین سیا و سفارت کانادا در ایران بوده است. اما این نقش از سوی کن تیلور سفیر وقت کانادا در تهران که معتقد است نقش اصلی در این زمینه را ایفا کرده، قابل فبول نیست.

او که تاکنون چندین مصاحبه با رسانه های خبری انجام داده و تاکید کرده که افراد کانادایی در نسخه هالیوودی این ماجرا جایگاه واقعی خود را ندارند، ابراز امیدواری کرده تا بن افلک در حالی که جایزه اسکارش را امشب دریافت می‌کند، از نقش کانادا یاد کند!

او امروز در گفتگو با آسوشیتدپرس ابراز امیدواری کرده که افک این کار را بکند و تاکید کرده که در غیراین صورت باید منتظر واکنش های بعدی آن باشد. تیلور افزوده است : فیلم چنین وانمود می کند که انگار کانادایی ها هم منتظر بودند تا فرار کنند.

تیلور در گفتگو با نیویورک تایمز نیز می گوید این فیلم فیلم خوبی است اما نقش کانادا را به طور کل به خودش و سیا منتسب می کند.

در این فیلم بن افلک در نقش تونی مندز مامور سیا بازی کرده که در نقش تهیه کننده ای که قصد ساختن یک فیلم علمی تخیلی دارد برای خروج این 6 دیپلمات فراری به ایران می آید.

در حالی که امشب مراسم اسکار برگزار می شود و "آرگو" نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم است، بن افلک که به عنوان کارگردان در میان کارگردانان نامزد جایی نیافته، با ارسال ایمیلی برای نشریه تایمز درباره این یادآوی گفت معتقد است نظرات سفیر کانادا در این فیلم مورد توجه قرار گرفته است. او نوشته: اگر بخواهم صادقانه بگویم از این که شنیدم "کن" هنوز در این باره صحبت می کند متعجب شدم. من و کن چند هفته پیش در این باره با هم حرف زدیم و او از من خواست تا نریشن فیلم مستندی را که او درباره بحران گروگانگیری درباره ایران ساخته را بگویم.

در همین حال جیمی کارتر رییس جمهوری وقت آمریکا در گفتگویی با سی.ان.ان که پنج شنبه انجام شد، خیلی سیاستمدارانه درباره این فیلم نظر داده است. او گقت هر چند آرزو می کند "آرگو" جایزه بهترین فیلم را دریافت کند، اما مندز تنها یک روز و نیم در ایران حضور داشت و قهرمان اصلی این فیلم، به نظر من کن تیلور بود که همه مراحل این ماجرا را رهبری کرد. 

کن تیلور سفیر وقت کانادا در ایران در مصاحبه های قبلی اش از فیلم انتقادهای مختلفی داشت و تاکید کرد که همه آنچه در سکانس پایانی فیلم مطرح شده و فرار هالیوودی گروه، کاملا تخیلی است و این گروه بدون مشکلی از ایران خارج شدند و این مساله نشان دهنده امنیت کامل خارجی هایی است که در آن زمان در ایران حضور داشتند.

منتقدان متعدد از جمله منتقد هنری نیویورک تایمز نیز از تخیلی بودن این فیلمنامه و هالیوودی بودن آن انتقاد کرده بود و خود افلک نیز تایید کرده است که بسیاری از صحنه های فیلم صرفا به دلیل ایجاد روح اکشن در فیلم شکل گرفته است.

کد خبر 2005109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha