تحولات فلسطین/

اعتصاب سراسری 3 هزار اسیر/درخواست رژیم اسرائیل از تشکیلات خودگردان

اعتصاب سراسری 3 هزار اسیر/درخواست رژیم اسرائیل از تشکیلات خودگردان

اعتصاب سراسری 3 هزار اسیر فلسطینی، تظاهرات همبستگی با اسرا در نوارغزه و درخواست رژیم صهیونیستی از تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر متوقف کردن تظاهرات از آخرین اخبار فلسطین به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما (خبرگزاری مستقل فلسطین)، بیش از 3 هزار اسیر فلسطینی امروز در راستای همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب کننده و در پی شهادت عرفات جرادات اسیر فلسطینی دست به اعتصاب غذا زده اند.

عرفات جرادات شب گذشته در زندان اسرائیلی "مجدو" به شهادت رسید. وی در جریان ضرب و شتم در حین بازجویی و در حالی که تنها 6 روز از بازداشت وی می گذشت به شهادت رسید.

خبر دیگر اینکه مناطق مختلف نوارغزه امروز شاهد تظاهرات ضد اسرائیلی است. این تظاهرات در اعتراض به شهادت عرفات جرادات انجام می شود.

رویترز نیز گزارش داد: مقامات اسرائیلی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته اند که تظاهرات در مناطق مختلف کرانه باختری را متوقف کرده و اوضاع این مناطق را آرام کنند.

از سوی دیگر خبرگزاری معا گزارش داد: سلام فیاض نخست وزیر دولت انتصابی ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر ضرورت روشن شدن حقایق مربوط به شهادت عرفات جرادات در اسرع وفت تاکید کرد.

وی اظهار داشت: شهادت جرادات اقتضا می کند که جامعه جهانی به مسئولیت های اخلاقی و قانونی خود عمل کند و اسرائیل را به پایبندی به قوانین بین الملل و ضرورت حل فوری پرونده اسرای فلسطینی و آزادی تمامی اسرا به ویژه کودکان و افراد میانسال و نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین ملزم کند.

کد خبر 2005274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha