۷ اسفند ۱۳۹۱، ۲:۳۶

شمارش معکوس برای اسکار 2013

ستارگانی که روی فرش قرمز اسکار 85 قدم می زنند

ستارگانی که روی فرش قرمز اسکار 85 قدم می زنند

مراسم اسکار 2013 امشب در دالبی تیاتر لس آنجلس (که به تازگی جایگزین اسم کداک تیاتر شده) به میزبانی ست مک فارلین خالق "مرد خانواده" و فیلم "تد" برگزار می شود. او با کریستین چنوویت مراسم را اجرا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رد کارپت، پیش از شروع مراسم اسکار، به سنت هر سال چهره های برجسته صنعت سینما روی فرش قرمز پا می گذارند. این مراسم دقایقی پیش، از ساعت 4 و 30 دقیقه به وقت محلی و 3 ساعت قبل از شروع مراسم رسمی، آغاز شد.

حضور نامزدهای دریافت جوایز سال و چهره های موفق سال های پیش از عوامل رونق مراسم فرش قرمز اسکار است.

کاترین زتا جونز که یک دهه پیش در فیلم موزیکال "شیکاگو" بازی کرد و یک اسکار برای این نقشش به دست آورد، همراه همسرش مایکل داگلاس از جمله اهدا کنندگان جوایز امسال و از شرکت کنندگان در مراسم فرش قرمز مراسم اسکار است.

از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم امانوئله ریوا نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای فیلم "عشق" است. او که سالخورده ترین نامزد امسال است یکشنبه در روز اهدای مراسم 86 ساله شد. او متولد 24 فوریه 1927 است.

هالی بری که سال 2002 نام خود را به عنوان اولین زن سیاهپوست برنده نقش اصلی زن در تاریخ ثبت کرد از دیگر میهمانانی است که روی فرش قرمز حضور پیدا می کند.

هلنا بونام کارتر بازیگری که در فیلم "بینوایان" نامزد دریافت 8 اسکار، در نقش مادام تناردیه بازی کرده، در حالی که نامزد دریافت جایزه ای نیست، از دیگر میهمانان این مراسم است. او پیش از این دو بار نامزد دریافت جایزه اسکار بود. او با همسرش تیم برتون که امسال فیلم "فرانکن وینی" او در بخش انیمیشن نامزد دریافت جایزه است در این مراسم حضور دارد.

جکی ویور که امسال برای نقش مکملش در فیلم "کتابچه بارقه های امید" نامزد دریافت اسکار شده از دیگر شرکت کنندگان در مراسم فرش قرمز است. او در سال 2010 نیز برای نقشش در فیلم "پادشاهی حیوانات" که در کشورش استرالیا ساخته شده بود، نامزد دریافت اسکار شده بود.

جین فوندا، که پیش از این برنده 2 جایزه اسکار شده یکی از اهدا کنندگان جوایز امسال اسکار است. جنیفر انیستون یکی دیگر از اهدا کنندگان امسال است و جنیفر گارنر، همسر بن افلک نیز که برای سریال "نام مستعار" شناخته شده و در این سریال با بردلی کوپر که نامزد اسکار است همبازی بوده، یکی از جوایز امسال را اهدا می کند.

جنیفر لارنس نامزد دریافت اسکار برای نقشش در فیلم "کتابچه بارقه های امید" که برای فیلم "بازی های گرسنگی" معروف شد، یکی از جوایز امسال را اهدا نیز می کند.

جسیکا چستین برای نقشش در فیلم "30 دقیقه نیمه شب" نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر زن شده است. او نیز یکی از اهدا کنندگان جوایز امسال است. او برای نقشش در فیلم "خدمتکار" نیز نامزد دریافت اسکار شده بود.

کریستن استوارت نیز یکی دیگر از اهدا کنندگان امسال است. او که بیشتر برای نقش "بلا" در مجموعه فیلم های "گرگ و میش" شناخته شده، دیروز برای آخرین نقش آفرینی اش در این مجموعه با دریافت جایزه تمشک زرین،  سرزنش شد.

مریل استریپ، برنده 3 جایزه اسکار، نیز از دیگر اهدا کنندگان امسال است. او با 17 بار نامزدی اسکار بیشترین تعداد نامزدی ها را در اختیار دارد.

نائومی واتس نامزد دریافت اسکار برای نقشش در فیلم "غیرممکن" که قبلا یک بار برای نقشش در فیلم "21 گرم" نامزد دریافت اسکار شده بود و سالی فیلد دارنده 2 جایزه اسکار که امسال برای بازی در فیلم "لینکلن" نامزد دریافت اسکار شده، نیز از میهمانان بخش فرش قرمز هستند.

نیکول کیدمن برنده یک جایزه اسکار، رنه زلوگر برنده جایزه اسکار برای بازی در فیلم "کوهستان سرد"، اکتاویا اسپنسر برنده جایزه سال پیش اسکار برای بازی در فیلم "خدمتکار"، از دیگر اهدا کنندگان جوایز امسال اسکار هستند.

کوونزان والیس که در سن 9 سالگی برای بازی در فیلم "جانوران سرزمین وحشی جنوب" نامزد دریافت اسکار شده جوان ترین فردی است که برای یک نقش اول نامزد اسکار شده و امشب روی فرش قرمز قدم می گذارد.

آلن آرکین که برای نقش مکملش در فیلم "آرگو" نامزد دریافت اسکار شده و قبلا یک بار برنده این جایزه بوده در کنار بن افلک، کارگردان فیلم "آرگو" که نامزد دریافت 7 جایزه اسکار است، از دیگر اهدا کنندگان جوایز امسال هستند. افلک قبلا هم یک بار برای نوشتن فیلمنامه فیلم "ویل هانتینگ خوب" در سال 1998 به صورت مشترک با مت دیمون برنده اسکار شده بود.

بردلی کوپر برای نقش اولش در فیلم "کتابچه بارقه های امید" نامزد دریافت اسکار شده و دنیل دی لوییس که برای نقشش به عنوان رییس جمهور آمریکا در فیلم "لینکلن" نامزد دریافت اسکار شده از دیگر میهمانان فرش قرمز هستند. او قبل از این نیز 2 بار برای فیلم های "پای چپ من" و "خون به پا خواهد شد" اسکار برده است.

کریس اوانز که از دیگر اهدا کنندگان امسال است در مراسم تجدید دیدار گروه "انتقام گیران" شرکت می کند. او در مجموعه فیلم های ابرقهرمانی مارول نقش کاپیتان آمریکا را بازی کرد. این اولین حضور او در مراسم اسکار است.

دنزل واشنگتن که برای بازی در نقش خلبانی ناهشیار در فیلم "پرواز" نامزد دریافت اسکار شده و پیشتر 2 بار برنده جایزه اسکار شده، نیز امشب بر فرش قرمز قدم می گذارد.

داستین هافمن نیز یکی دیگر از اهدا کنندگان جوایز این مراسم است که تا کنون برنده 2 جایزه اسکار شده است.

هیو جکمن برای نقش اولش در فیلم "بینوایان" نامزد دریافت اسکار شده که اولین نامزدی اش است. او نیز یکی دیگر از اهدا کنندگان است و در اجرای موزیکال مراسم نیز شرکت می کند.

جک نیکلسن، برنده 3 جایزه اسکار، جیمی فاکس نامزد دریافت جایزه برای فیلم "جانگوی از بند رها شده" که یک جایزه اسکار در کارنامه اش دارد و مایکل داگلاس، برنده 2 جایزه از جمله دیگر اهدا کنندگان امسال هستند.

جرمی رنر که در فیلم "انتقام جویان" نقش چشم عقابی را بازی می کند نیز از اهدا کنندگان امسال است که همچنین در مراسم تجدید دیدار گروه انتقام جویان نیز شرکت می کند.

خواکین فینیکس نامزد دریافت اسکار برای نقشش در فیلم "مرشد"که قبلا نیز 2 بار نامزد دریافت جایزه شده هم امشب روی فرش قرمز راه می رود.

مارک والبرگ و تد هم جزو اهداکنندگان هستند. آن ها در کنار یکدیگر در فیلم "تد" بازی کردند و کارگردان ست مک فارلین صدا گذاری تد را به عهده داشت.

فیلیپ سیمور هافمن که قبلا هم یکبار اسکار برده امسال برای نقشش در فیلم "مرشد" نامزد دریافت جایزه شده است.

کوئنتین تارانتینو دیگر میهمان اسکار، برای فیلمنامه اوریجینال "جانگوی رها شده" نامزد دریافت این جایزه شده است. در حالی که فیلم او نامزد دریافت 5 جایزه است، اما خود او برای کارگردانی نامزد نشده است. او تا کنون 5 بار نامزد دریافت جایزه اسکار شده و یک بار هم برای فیلم "داستان های عامه پسند" این جایزه را برده است.

پل راد، ریچارد گر، رابرت داونی جونیور و ساموئل ال جسکون از دیگر بازیگران معروفی هستند که در لیست اهدا کنندگان مراسم امسال قرار دارند.

استیون اسپیلبرگ کارگردان برجسته نیز امسال برای فیلم "لینکلن" نامزد دریافت اسکار شده. این فیلم روی هم رفته 12 نامزدی کسب کرده است. اسپیلبرگ تا کنون 2 بار برای فیلم های "نجات سرجوخه رایان" و "فهرست شیندلر" برنده اسکار شده است.

تامی لی جونز که برای نقش مکملش در فیلم "لینکلن" نامزد دریافت اسکار شده هم امشب در این مراسم حضور دارد. او تا کنون فقط یک بار 19 سال پیش برای فیلم "فراری" برنده اسکار شده بود.

 

 

کد خبر 2005569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha